T&M Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Hallo. had op 5 februari rode gele en snack paprika's gezaaid deze hebben voldoende licht en staat rond een temperatuur van 20 graden in woonkamer. Het is ondertussen bijna maart en nog geen. Teken van leven te zien. Gaar hier nog iets van komen of kan ik beter mijn voorzorgen nemen en opnieuw zaaien mits je vroeg moet beginnen met paprika's? Of nog even geduld hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 de mijne kwamen met ongeveer 3 weken omhoog. ik dacht ook dat ze niet omhoog kwamen dus nieuwe gezaaid en heb nu 20 planten ipv de 12 die ik in gedachten had. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 vlgns mij kiemen ze optimaal bij 23-28 graden in een dag of 10; 20 graden is wat koeltjes, dus wie weet komt er nog wat; ik zou ze wel warmer zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ed54 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Bij mij zijn ze gezaaid op 6 februari. Ze staan in de keuken op de vensterbank boven de centrale verwarming (die echter alleen 's morgens maar een uurtje aan is). Voor de rest hier verwarming met houtkachel. Overdag is het hier altijd rond of iets boven de 20°C. 's Nachts rond de 15 à 16°C met het koude weer nu. De eerste paprika's en pepers zijn uitgekomen na 10 dagen. Van de 72 zaadjes zijn er nu op het ogenblik 37 ontkiemd, dus iets meer dan de helft. Van sommige variëteiten zijn al alle zaadjes (3 per soort) gekiemd, van sommige andere nog niks. Maar verwacht dat er de komende dagen nog wel een deel gaan ontkiemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Hier zijn ze ook na ongeveer 10-14 dagen ontkiemd, staan nu (na verspenen) ongeveer 7cm hoog van het kiemblaadje tot de kroon. Nu moet ik wel zeggen dat ik enkel paprika/peper zaden gebruik die uit de supermarkt komen. Geen idee of dat enig verschil maakt in kiemkracht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted February 23, 2013 Author Share Posted February 23, 2013 Moest ik volgend weekend opnieuw zaaien haal ik daar dan nog wel grondige oogst uit dit jaar? Ook mijn aardbeien is nog niks van uitgekomen gezaaid op 5 februari. Alles komt van hobbyzaden.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Ja hoor, opnieuw zaaien kan nog makkelijk. Zet ze zo warm mogelijk weg (bijv. de internetmodem) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hayays Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 wel ik had er ook schrik voor, vorige week de paprikas gezaaid, 4 soorten en van elk 3 stuks, heb er 2 nodig per soort.en de eerste komen sinds vandaag op. wel nog maar 1 soort.is het eerste jaar dat ik zaai, en temperatuur hier binnen, overdag tussen 20 en 24 graden, 's nachts een 18 graden. groetjes Quote voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 Hahaha deze morgen zag ik dat de eerste paprikazich laat zien. Net dag te vroeg topic gemaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts