Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ideale maat v/d mazen van gaas van een fruitkooi?

citroen

Recommended Posts

Zelf gebruikte ik de gangbare tuin-netten met de maaswijdte 28x28mm die ik elk seizoen aanbracht na de vruchtvorming over de bovenste helft van de fruitkooi. De onderste helft van de kooi was van gewoon kippengaas. Veelvuldig gezien dat de bijen en hommels, alleen maar met een lichte twijfel , door het net heen vlogen.

Dit jaar ga ik een andere fruitkooi bouwen van meer permanent karakter, en ben dus ook wel benieuwd naar verdere adviezen. Of anders doe ik het weer op dezelfde manier.

Heb net van 8 mtr breed en 30 mtr lang .zwart,al jaren.200,00 euro zodra er bessen aanzitten gaat het net erover.we hebben palen en metaal draad aan de zij en boven kant gespannen.in het najaar als de appelbes er af zijn want dat zijn de laatste bessen. even google fruitnetten.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Dat vogels in de netten verstrikt raken, is naar mijn ervaring vooral het geval bij netten die slap en slordig op de grond hangen. Sinds dat ik dat , nu al weer jaren, netjes en ordelijk en vooral strak doe, is er geen vogel in vast blijven zitten bij mij.