citroen Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 wat is nu de ideale gaas opening voor een fruit kooi , om bestuiving toe te laten ? en toch kleine vogels te weren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Zelf gebruikte ik de gangbare tuin-netten met de maaswijdte 28x28mm die ik elk seizoen aanbracht na de vruchtvorming over de bovenste helft van de fruitkooi. De onderste helft van de kooi was van gewoon kippengaas. Veelvuldig gezien dat de bijen en hommels, alleen maar met een lichte twijfel , door het net heen vlogen.Dit jaar ga ik een andere fruitkooi bouwen van meer permanent karakter, en ben dus ook wel benieuwd naar verdere adviezen. Of anders doe ik het weer op dezelfde manier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted February 27, 2013 Author Share Posted February 27, 2013 het dak van de fruitkooi maak ik ook met een verwijderbaar netondertussen ben ik aan het uit kijken waar er steviger netten verkrijgbaar zijn ,dan de gangbare goedkopeals iemand daar een adres voor heeft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Wij halen ze bij Cranenbroek het zijn netten voor over de vijver en ze vrij sterk en niet duur . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Ik kan stevig gaas aanbevelen, en niet netten, aangezien vogels daar in vast komen te zitten. De grootte ben ik ook benieuwd naar het advies van andere mensen, dus daar laat ik me voorlopig afzijdig van deze discussie Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Heb net van 8 mtr breed en 30 mtr lang .zwart,al jaren.200,00 euro zodra er bessen aanzitten gaat het net erover.we hebben palen en metaal draad aan de zij en boven kant gespannen.in het najaar als de appelbes er af zijn want dat zijn de laatste bessen. even google fruitnetten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Citroen bij Heuvelfolies in Brecht van die zwarte 28mm x 28mm 50 cent de m².In stock 6 meter en 12 breed op de rol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Mijn netten zaten de kortste keren vol merels. Die zijn natuurlijk verzot op al dat fruit, maar ze maken er een flinke knoeiboel van. De schaar kwam er aan te pas om ze te bevrijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted February 27, 2013 Author Share Posted February 27, 2013 ik denk als die netten goed opgespannen zijn en de juiste gaas breedte hebben ,er geen vogels in verstrikt kunnen geraken .was dat bij U het geval ?daarom mijn vraag wat is de juiste gaas breedte . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Nog nooit maar 1 vogel in verstikt geraakt, de netten staan uiteraard opgespannen.Zowel de zijkanten als het dak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Dat vogels in de netten verstrikt raken, is naar mijn ervaring vooral het geval bij netten die slap en slordig op de grond hangen. Sinds dat ik dat , nu al weer jaren, netjes en ordelijk en vooral strak doe, is er geen vogel in vast blijven zitten bij mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Bij ons ook nog nooit een vogel in de net,wel eens in de kooi(jong vogeltje) Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts