Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kwartels

angela

Recommended Posts

Alle 3 mijn kwartel hanen dood.

Een pas geleden, die was al ietsjes ouder dus dat kan.

Maar de andere 2 dit weekeinde?? Ik denk misschien geschrokken van een roofvogel anders zou ik het niet weten.

Moet ik weer nieuwe gaan halen Nu zijn de hanen niet duur maar deze waren allemaal gebroed zonder incubator waardoor de kans dat je gewoon jongen krijgt groter is.

• 1 month later...

jammer als zo iets gebeurt

zaten de haantjes samen .hadden ze wondjes >>mischiens toch iets anders dan geschrokken van een roofdier ??

welk kwartels waren het ..

• 3 weeks later...

Het waren chinese kwartels.

Ik denk dat de roofvogel die af en toe op viste komt ze schrik heeft aangejaagd er was verder niets aan te zien, en die dingen schrikken nu eenmaal makkelijk.

Guest jack

trouwens voor een haantje maakt het niets uit of hij uit de bm is uitgebroeid ...

de hennetjes moeten wel natuurbroed zijn

momenteel ligt er hier een chinese kwartel hen op 11 eitjes ,.eens kijken wat er gata uit komen .

ik heb 4 natuurbroed hennetjes en 2 haantjes rondlopen .

• 2 weeks later...

Kee...hier hebben ze veel kwartelfarms die kwartels en eieren verkopen zowel voor consumptie als broed...

Ik zou wel willen maar ik heb zo mijn ervaringen met kwartels, zenuwedingen

Flinke jongens zijn het hier trouwens, 350 tot 400 gram..en lekker...dus ik moet er nog eens over nadenken. )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

• 2 weeks later...

Je hebt verschillende rassen de chinese zijn de kleinste, en het zijn allemaal van die zenuw dingen.

De eitjes zijn leuk als borrel hapje maar je kan ze ook gewoon bakken, je hebt dan alleen een heel klein eitje.

Voor vlees gaat ook, van de chinese kun je schijnbaar ook de botjes gewoon mee opeten maar ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb geprobeerd.

Chinese kwartels zijn over het algemeen goedkoop een vrouwtje 5 euro en de mannetjes zijn vaak gratis.

@jack ik ben het trouwens niet helemaal eens met jou redenatie dat het voor de mannetjes niet uitmaakt of ze uit een broedmachine komen.

De mannetjes zorgen na uitkomst van het ei namelijk voor de jongen als ze niet weten hoe dat moet zorgen ze er ook niet goed voor.

Guest jack

ik bedoelde eigenlijk de bevruchting .van de vrouwtjes

dan maakt het niets uit als een man bv uit een bm komt .voor het overige gedrag .ja dan moet je natuurlijk natuurbroed nemen