Paul1985 Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 11 dagen geleden een paar teentjes Knoflook uit China in een pot gestopt omdat ze heel licht aan het spruiten waren.Vandaag hebben ze allemaal 30cm hoog groen boven de grond uit torenen. Op het eerste gezicht ben ik hier blij mee, want het groeit.Maar is het wel normaal dat dit zo snel gaat en betekend dit ook dat er onder de grond iets gebeurd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Hier nog even een foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Zo binnen voor het raam wil het wel groeien ja, maar dit is téveel van het goede, deze planten zijn bedoelt om buiten op te groeien. Deze gaan op deze manier nooit een 'bol'maken , tenzij dit de bedoeling was natuurlijk je kunt ze gebruiken om door de sla te snipperen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 In dat laatste geval (van wat Persica zegt), zou ik nog meer tenen in die ene pot drukken. Dan krijg je een mooie pol met knoflook 'bieslook'. Bollen gaan ze niet vormen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Dank voor de reacties, ik had al zo'n vermoeden dat het op deze snelheid geen bol ging krijgen haha.Is het groen van boven tot onder eetbaar, en kan je dat nu al plukken qua smaak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 je zou het gewoon kunnen afknippen en door de salade gooien of zo. De potten buiten neerzetten en voor je het weet hebben ze weer groene stengels en vormen ze een goede bol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Je kunt de hele knoflookplant in alle stadia eten, dus ook het kolletje dat onder het maaiveldje in de bloempot zit. Dus ook het witte gedeelte kan je eten. Ik denk dat er een dun zacht schilletje om zit, dat - en de wortels - haal je eraf. De rest in kleine stukjes door de salade of zo, lichte looksmaak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Ook die van mij zijn binnen te snel gaan groeien. Kan ik deze bv nu vlak boven de bol afknippen en nu buiten poten? Komt hier dan nog iets van. Kunnen ze tegen de nachtvorst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Even terug naar Nicolette haar bericht. Daarin heeft ze het antwoord op je vraag gegeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted March 6, 2013 Author Share Posted March 6, 2013 Ik heb het loof vandaag afgeknipt en eens geproefd .... H-E-E-R-L-I-J-K !Het smaakt naar heel goede knoflook met een vleugje bieslook en is direct verwerkt in het avondmaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 mijn buurman zegt altijd: "mooi boven de grond, lelijk onder de grond" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts