Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel voorzaaien ?

zonnetje

Recommended Posts

Voor onze eigen tuin heb ik zover als dat nu kan alles voorgezaaid.

Maar nu kom ik er achter dat niemand voor de gezamelijk moestuin waar mijn man ook werkt heeft voorgezaaid ,dus ik heb aangeboden dit voor ze te doen .Maar hoeveel zou ik moeten voorzaaien van alles om 1500 vierkanten meter te voorzien heb geen idee van de aantallen ? Heeft iemand van jullie een idee hoeveel van alles er ongeveer nodig is .?

Ik denk dat je in het aantal personen moet rekenen in plaats van per oppervlakte. Ga na wat de medetuiniers nodig hebben, zijn ze alleen of met een groot gezin. Vermenigvuldig de aantallen die je zelf denkt nodig te hebben met het aantal deelnemers.

Ja ik weet dat het een hele klus is en ook veel werk .Maar anders staat er het aankomend jaar denk ik bijna niets in die prachtig tuin in de bossen .

Erger nog behalve mijn man heeft er nog niemand ooit een moestuin gehad en vele zelfs nog nooit in een tuin gewerkt .Maar met je hulp op afstand was ik erg blij .

Heb het uitgerekend en idd het is wel erg veel plantjes , ben er aan nu begonnen met voorzaaien en weet nog niet precies waar ik alles ga laten tot het warmer wordt.Maar heb nu het verzoek gekregen om mee te helpen een moestuintje op te zetten voor mensen met een geestelijk handicap lijkt me erg leuk om te doen ,maar zal zo wel erg druk worden dit jaar

Heel dankbaar werken met deze mensen, ze zijn blij met weinig en hun emotie is echt. Maak vooral een hoop pret en ga er niet mee zitten als wat je wilt niet in een keer helemaal perfect is. In de loop van het seizoen zullen er genoeg gewassen te vinden zijn die jullie op de tuin kunnen gaan telen.

Veel succes en nog veel meer plezier!

Huub ik denk ook dat het me veel plezier gaat geven werken met deze mensen , heb van de week een gesprek welke groenten ze graag willen op dat stukje tuin is niet groot .Voor de gezamelijk moestuin doe ik idd veel ter plaatse zaaien omdat er geen ander optie is .