Dennis! Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Hoi Hoi! Vol met positieve energie heb ik mijn peperzaden in een verwarmde kweekbak gezet en ik heb Coco Plugs gebruikt. Nu ben ik wat onzeker over hoe ik nu het beste de Coco plugs in goede staat moet houden. Hoe hou ik de Coco plugs het beste vochtig? Wat ik begrijp niet te nat maar uitdrogen is ook zeker niet goed. Moet ik elke dag wat water op de plugs doen? Moeten ze in een laagje water staan? Een heleboel vragen Is er iemand met ervaring die voor mij nuttige info heeft? Alvast super bedankt!Groetjes, Dennis Quote
RobO Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 ik zou ze van onder af water geven totdat de bovenkant een beetje vochtig wordt; ff proberen hoeveel per dag want dat hangt natuurlijk af van temp en zonniet laten uitdrogen want dan kun je er een raam mee ingooien Quote
malouis Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Zorg er vooral voor dat de bovenkant van de kokospluggen vochtig blijft. Kokos neigt snel uit te drogen aan de bovenkant en een peperzaadje mag niet terug droog worden dan verliest het zijn kiemkracht. Quote
Dennis! Geplaatst: 7 maart 2013 Auteur Geplaatst: 7 maart 2013 ik zou ze van onder af water geven totdat de bovenkant een beetje vochtig wordt; ff proberen hoeveel per dag want dat hangt natuurlijk af van temp en zonniet laten uitdrogen want dan kun je er een raam mee ingooien Kunnen ze dan evt in een dun laagje water staan? Quote
RobO Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 ik denk t niet, tenminste niet voortdurend, anders wordt het toch allemaal kletsnatalleen eventjes bij het gieten Quote
malouis Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Natte voeten zou ik niet doen.Ik zou een keer voldoende nat maken en daarna de plantenspuit om te zorgen dat de bovenkant niet uitdroogt. Quote
Dennis! Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Ontzettend bedankt voor de tips! Het gaat tot dusver prima, er zijn al aardig wat zaadjes die wakker worden! Lekker weertje buiten trouwens... ;( Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.