Beleven Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Hallo allemaal, Mijn gebruikersnaam is 'Beleven' en ik woon met mijn man op een mooi plekkie in de Achterhoek. Onze zonen zijn het huis al uit en wonen helaas wat verder weg met hun gezinnetje, maar gelukkig hebben we regelmatig contact. Ik ben sinds ruim twee jaar gepensioneerd en geniet van het niets meer moeten! Gisteren heb ik wat aardbeienzaad gekocht bij Action en bij het surfen kwam ik een interessante vraag uit maart 2012 tegen over voorzaaien. Zo kwam ik op dit forum terecht en heb ik me net ingeschreven. Vorig jaar heb ik me op internet aangemeld bij Moesie de Moestuincoach, bij wie ik mijn eerste pakjes zaad heb gekocht. Daarbij ontving ik vanaf maart de wekelijkse nieuwsbrief met daarbij 'opdrachten', uitleg en voorbeelden voor het (voor)zaaien of planten van mijn eerste groentes. Ik heb me weer opgegeven en heb de eerste brief al weer ontvangen. Ik vond het vorig jaar leuk en heel leerzaam om te doen, en al is niet alles goed gelukt (we waren vijf weken met vakantie in de vroege zomer), de smaak heb ik wel te pakken gekregen. Bij het surfen over internet kwam ik de site van Jelle's Makkelijke Moestuin (gebaseerd op SFG) tegen en nadat ik het boek deze week had uitgelezen, kreeg ik echt zin om de draad weer op te pakken. Deze week heb ik de Makkelijke Moestuinmix hier ergens in de buurt op de kop kunnen tikken en dus kan ik nu weer beginnen. Vorig jaar heeft mijn man voor mij een bak van 1.20 x 0.60 m op poten met wielen gemaakt, waardoor ik niet op mijn knieën hoef te werken in mijn kleine moestuin. Hij is nu bezig met nog zo'n bak en ik hoop dat die volgende week klaar is. Ik ben dus van plan om een soort combi te maken van Moesie en van Jelle! Door het lezen van het boek van Jelle (wat staat er veel in en wat schrijft hij duidelijk!) is alles een stuk duidelijker voor me geworden. De nieuwsbrieven van Moesie sluiten prima aan bij de tijd van het jaar waar we nu in zitten en het boek van Jelle ligt op tafel en kan ik altijd als naslagwerk en leerboek gebruiken. Zowel Jelle als Moesie streven naar duurzaam en zoveel mogelijk biologische teelt en dat spreekt me erg aan. In een klein tuincentrum hier in de buurt heb ik nog een paar zakjes ander zaad gekocht en ook liep ik in de Action tegen wat zaadjes aan. De zon schijnt! Ik ga maar eens even naar mijn eerste bak om daar de moestuinmix in te doen. Hoop hier veel op te steken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Welkom! Veel plezier dit jaar weer met moestuinieren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Welkom! Zou je niet ditmaal nu direct op vakantie gaan? Als je terug bent kun je volop in je tuin aan de slag. Voor je werk hoef je het niet meer te laten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Welkom Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Welkom!! Ook ik heb moestuin bakken en het (oude) boek van Jelle. Ben ook wel erg benieuwd naar Moesie, ga zo maar eens even rondsnuffelen op het internet. Heb toch niet veel beters te doen met dit weer en een flinke verkoudheid Dus ik ga nieuwsgierig op zoek... Quote Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts