Barca4ever Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Iets meer dan twee weken geleden voor het eerst sla gezaaid. In totaal 8 potjes waarvan er maar in 4 potjes zaden ontkiemd zijn. Hieronder een fotootje maar ik vermoed dat dit niet goed aan het gaan is. Klopt dit? Te lang en te smal veronderstel ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Meer licht (best op een plek waar het licht van meerdere kanten op de plant valt) en minder warmte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Sla kiemt ook slecht boven de 20 graden Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Kan ik opnieuw zaaien in de potjes waar de potgrond van het vorige zaaisel nog zit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Omdat het slaplantje nauwelijks voedingsstoffen verbruikt heeft, kan je het potje met inhoud gewoon weer verder gebruiken. Tenminste, ik doe dat altijd wel als iets in deze beginfase fout loopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Jawel hoor. Sla vraagt niet zoveel, dus gewoon opnieuw zaaien. Mochten ze weer een beetje fileren, dan kun je ze ook verpotten en dan dieper planten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Ok tnx voor de tips, ik ga weer aan de slag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Wat denken jullie van een plaatsje dicht bij het raam en ver weg van de verwarming? De potjes staan in een kweekbakje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts