Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Jasminum Polyanthum buiten houden?

Piroska

Recommended Posts

Ik vond vandaag op straat bovengenoemde jasmijn. Een waar kadootje altijd als iets op straat ligt, ik ben meteen blij en gelukkig! Ik denk dat de eigenaar hem naar buiten heeft gedaan omdat hij zo geurt> binnen een half uur geurt mijn hele huis al naar deze plant, heerlijk!

Nu heb ik begrepen dat hij niet zo goed tegen veel vorst kan maar ik wil hem wel graag buiten hebben, mijn huis heeft dikke lemen muren en ienieminie-ramen dus erg donker, dat gaat hij zéker niet leuk vinden. Heeft iemand deze plant buiten staan (het hele jaar door dus) en wat doe je dan om hem te beschermen in de winter? Of gaat het gewoon niet lukken?

Meermaals geprobeerd. Is soms nét an te doen. Of hij vriest weg tot bijna op de grond. Of ( bij ontbreken sneeuw ) hij valt helemaal weg. Inmiddels probeer ik het niet meer. In koele ruimte kan je het wel proberen over te houden ( in bak dus ). Heb hem ooit een jaar of 3 achtereen weten te behouden.

Sowieso een handenbindertje dus. Maar hij is het wel waard ja.