sunny82 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Hallo, ik ben nieuw hier, heb vandaag mijn makkelijke moestuinboek ontvangen en nu bijna uit gelezen.Er staat allemaal handige tabelletjes in wanneer zaadjes zaaien, wanneer plantjes zetten en wanneer oogsten.Maar ik begrijp 1 ding niet, alles dat voor ijsheiligen gezaaid kan worden, moet dat binnen? Dus voorzaaien.Of kan er voor 15 mei ook al iets van zaadjes direct de bak in?Groetjes een beginner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 als je op het andere item kijkt bij welke zaden binnenzaaien vind je vast al wat antwoorden Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunny82 Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 Ik heb dat inderdaad gelezen, in het boek staat ook wat je binnen al kunt zaaien.Maar mijn vraag is eigenlijk: Kan ik nu ook al wat buiten zaaien??Of is alles dat in maart of april gezaaid kan worden nog binnen?Zoals sla, broccoli, wortelen, radijs, bloemkool? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Je kunt normaal gesproken al wat zaden buiten in de volle grond kwijt, maar het is nu nog wel erg koud, het zal niet zo snel kiemen. Spinazie scherpzaad, tuinbonen, erwten, radijs, veldsla, rucola, bosui, wortelen, zijn alle vroege gewassen. Je zou van alles een beetje kunnen nemen als eerste zaaisel en over een paar weken zaai je er dan nog eens wat van. Dat is trouwens altijd aan te bevelen om de opbrengst te spreiden. Meestal staat op het zakje wel de tijdspanne dat je kan zaaien. Bijvoorbeeld van februari tot mei. Dan verdeel je over die maanden het zaad, telkens wat. Het blijft natte vingerwerk, dus waag maar eens een gokje. Edit: je hebt het over het makkelijke moestuinboek, is het toch niet zo makkelijk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunny82 Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Haha bedankt voor je antwoord.Ik zat inderdaad met deze vraag, omdat ik het niet 100% zeker wist uit het boek.Dat had iets duidelijker mogen staan vind ik.Maar het lijkt mij nog altijd vele malen makkelijker dan een gewone moestuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Maar wat is dan het verschil? Ik heb het idee dat het allemaal niet zo veel makkelijker is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 volgens mij is het enig verschil dat je een bak hebt die in vakjes zijn verdeeld. Maar zaaien en oogsten is hetzelfdeIk heb zelf ook een MM maar ook heb ik een stuk grond in de achtertuin afgezet. Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunny82 Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Het verschil is je in een bak plant met speciale grond waar het goed in groeit en je een grotere opbrengst zou moeten krijgen.Ook plant je precies zoveel als er in je ruimte past. Dus in je vak van 30x30cm 1 bloemkook of 4 kropjes sla ed.Ook hoef je geen onkruid te wieden.Geen grond om te spitten ed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Graag ontopic blijven, er zijn al topics over het MM-idee. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts