Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gaten boren in buitenmuur


Juna

Aanbevolen berichten

Ik wilde heel graag wat haakjes maken aan de buitenmuur, zodat ik er een soort klim-iets aan vast kan maken. Maar boren in de buitenmuur durf ik niet zo goed. Is er iemand die weet hoe ik zoiets aan moet pakken? Het is een gewone bakstenen muur, zoals waar ieder rijtjeshuis van gemaakt is. De haakjes hoeven niets groots te zijn, gewoon iets waar ik wat stokken aan vast kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoeveel dingen je wil bevestigen maar om minimaal gaten te houden kun je bv een horizontale plank/lat met 2 schroeven vast zetten in de muur, en dan kun je in die plank/lat zoveel spijkeren/haakjes als je wilt zonder in de muur meer gaten te maken dan 2.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt goed

Weet je ook hoe ik de gaten moet boren? denk je dat ik daarvoor een speciale boormachine nodig heb? En hoe maak ik de schroeven vast, gewoon met plugjes? (sorry, echt een leek )

Ik heb een gewone boormachine en een dremel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het voor een klimplant? Zou ik er zelf gewoon een geraamte ervoor maken, een rek of iets met touwtjes. Ik durf hier niet echt in de muur te boren, zowel binnen als buiten niet. Het zijn oude huizen en hier en daar zit er wel een scheur in een baksteen

Ik houd het wel op een trellis of hekwerk. Als je op afbeeldingen googled kom je de meest aparte bouwwerkjes tegen voor klimgroenten/bloemen. Heel leuk ook om allemaal te zien.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon boren in een steen niet in de voegen, en daarna inderdaad een plugje en schroeven, kan makkelijk hoor gebeurd niks en je gaat toch geen onwijze schroeven nemen met een middenmaat zit het zo vast.

Je boor zal wel een klopboor stand hebben en ander lukt het ook wel goed hoor.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helly, op de meeste plaatsen doe ik het ook zo maar dit muurtje is in de zomer 1 van de warmste plekjes in de tuin. Het neemt veel warmte op en houd wind tegen, het leek me perfect voor een aubergine of iets dergelijks. En omdat ik niet zoveel ruimte heb leek met me ook wel ideaal ^_^

 

Hans, dat klinkt heel haalbaar! Ik denk dat ik het nu wel durf te proberen . Het zou tof zijn als het voor elkaar is, dit is 1 van die dingen waar ik echt niet van wist of ik dat wel zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt precies zelfde als in huis een schroef in de muur, mischien heb je dat weleens gedaan,

en inderdaad je kan het makkelijk zelf hoor 5 minuutjes en je plank/lat zit er tegenaan

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...