Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Haan wordt gepest

jvdh

Recommended Posts

Ik heb laatst een haan gekocht maar mijn kippen mogen hem totaal niet. Hij werd helemaal kaalgeplukt en achternagezeten, en terugvechten deed hij niet, dus ik heb hem maar in een ander hok gezet. Ik vond dit nogal teleurstellend omdat hij zelfs groter is dan de kippen. Wat moet ik doen om er voor te zorgen dat hij niet gepest wordt?

Kippen hebben een pikorde en het kan wel even duren voor de kippen een haan accepteren. Kun je hem niet zo zetten dat ze elkaar kunnen zien maar niet aanraken. En dan 's nachts bij de kippen in het hok zetten?

Mijn oma haalde ook altijd 's nachts bebroedde eieren weg... dan zijn de kippen rustiger.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Heb je ze 's nachts bij elkaar gezet? In het nachthok? Je zou dat nog eens kunnen proberen (liefst als de haan zijn veren weer heeft) en ze dan besproeien met iets van azijn o.i.d. Zodat ze allemaal hetzelfde ruiken.

Ze slapen 's nachts allemaal samen in een hok, en dat is nog vreemder want daar houdt het gepik helemaal op. Ik zal het toch eens uitproberen, dankjewel!

ik zou hem er gewoon bij laten dat vechten word vanzelf minder, s avonds in het donker er bij zetten helpt hier altijd goed, heb hier vorige week zelfs een nieuwe haan bij gezet terwijl ik al 2 hanen had.

ze vechten wel wat en de nieuwe haan zondert zich de eerste dagen af maar nu loopt hij er gewoon tussen