Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe krijg/houd ik heermoes uit mijn tuin?


Aanbevolen berichten

Blijven afsteken en je bent er binnen 1 seizoen van af, ook goed kalken helpt, doe eens een bodemtest. Tevens geldt hoe dieper je afbreekt hoe sneller hij uitgeput is. Net als met kweekgras.

Je kunt er trouwens ook goede thee van maken of gier, niet voor menselijke consumptie maar de planten vinden het wel lekker, er zit onder andere veel silicium in geloof ik maar dat moet je maar een googelen.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het strookt niet echt met je vraag, maar kan aan de andere kant wél een alternatieve oplossing aanbieden voor je probleem.

 

Heermoes is een plant met heel gunstige medicinale eigenschappen; infusies of tincturen van heermoes zijn prima voor de gezondheid.

Heermoes bevat veel mineralen en flavonoïden en is heel geschikt als remineraliserend middel of voor de aanmaak/herstel/elasticiteit

van bindweefsel en kraakbeen. Dus als je vaak peesontstekingen, blessures, zwak gebit, ... hebt of iemand kent met osteoporose, dan

is zo'n infusie of tinctuur als dagelijkse, preventieve/vermilderende toepassing heel geschikt, zeker in combinatie met brandnetel.

 

 

Nu, als je dit niet wenst, dan begrijp ik volkomen je probleem dat het een lastige plant is, net omdat ze vrij goed gedijt op vele gronden

en standplaatsen. In dat geval zijn de posts hierboven van meer waarde dan wat ik schreef.

 

Alvast succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Oud topic, maar ik bestrijd de heermoes door met een aspergesteker de plant incl. wortel diep onder de grond af te steken. Ik weet nog niet of dit succesvol is, want ik heb dit jaar meer dan ooit last van heermoes. Maar voorlopig raak ik heel wat 'groen' kwiijt op deze manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...