Zeeuw Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Zelf kweek ik mijn planten op in kweekplaten een paar jaar terug heb ik er een aantal gekocht bij http://www.kweekplaten.nl Nu krijg ik ze altijd van bevriende telers dus zelf hoef ik er geen meer aan te schaffen.Maar ik wilde jullie de link niet onthouden, ik denk dat er veel moestuinders wel wat met de link kunnen. Ik heb geen aandelen in dat bedrijf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Ja. Ik koop ze ook daar. Prima spul ! ( + onderplaat = lekker handig volzuigen van de plugs ) Ook ik heb geen aandelen daar ( maar wil ze wel hebben ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Hoe stevig zijn die onderplaten? Zou je ze ook kunnen gebruiken voor (p9) potjes? Plaat tillen met de potjes er op lukt dan niet zeker? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 die link is erg handig. zie die onderplaat wel zitten voor op mijn vensterbank ipv allemaal losse plastic bordjes onder me potten maar even opmeten hoe dat uitkomt. thanks voor de tip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 @Dennis. Die onderplaten zijn erg slap. Nee, helaas, dat gaat niet lukken. De tray moet ook echt horizonaal staan , wil de ene plug links dezelfde hoeveelheid krijgen als de plug rechts. Als je stevige "onderzetters" zoekt voor grotere hoeveelheden potjes ( al dat gesleep de hele dag hahaa. ik ken het ); gebruik ik dienbladen van de Ikea voor. Die zijn stijf plastic , best zware kwaliteit. voor euro 0.90 per stuk. Had er een hele stapel van gekocht. @Manuela : voor onderzetters in vensterbankformaat kan je onderzetters nemen van bloembak formaat. Niet de bloebak kopen , maar alleen de onderzetter. Tip ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 van die ronde voor onder een pot bedoel je? ik heb onze vensterbank opgemeten en die onderplaten van die site zou 4cm uitsteken. wij hebben best brede vensterbanken nameijk. die dienbladen is ook wel een goed idee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Als je stevige "onderzetters" zoekt voor grotere hoeveelheden potjes ( al dat gesleep de hele dag hahaa. ik ken het ); gebruik ik dienbladen van de Ikea voor. Die zijn stijf plastic , best zware kwaliteit. voor euro 0.90 per stuk. Had er een hele stapel van gekocht. Kijk! Dat zijn tips waar je wat mee kan! Zie ze niet voor 90 cent op de site, wel een vrij grote van 2,-, wordt even kijken waar de ruimte zo optimaal mogelijk benut wordt. (Niet dat je weer een strook ruimte van 8cm overhoud). Nog even en m'n ouders verklaren me wel gek met die Ikea.. Gordijnen voor in de tuin, opberg bakken voor waterkers (moerasplantje), dienbladen voor de potjes.. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Die ja. Sorry , kan zijn dat ze dus 199 waren . of het was een actie. Weet niet meer. is al even terug. Maar ze zijn lekker stijf, dik, en vlak, en best grote maat. Voor gek verklaren kunnen ze tig x doen. Iemand die dat al is , maakt dat niks meer uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Misschien een domme vraag, maar zijn "kweekplaten" de dingen die kwekers stektrays noemen? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Ja Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Nou daar vragen ze nogal een prijzen voor! heb er 300 staan op zolder voor nix gekregen .Wil die site niet benadelen maar kijk eens op marktplaats zou ik zeggen. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 haha Guus. Ik kom er graag een paar halen als je ze echt over hebt. Wat het vaak is met die gebruikte trays, is dat er een aantal plugs kapot / gescheurd / niet meer bruikbaar zijn he ? En dat is wel eens behoorlijk hinderlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Ja ze zijn wel allemaal kapot zegmaar, hier en daar een plugje gescheurd, of de rand gescheurd, maar daar kan ik mee leven de potgrond blijft erin zitten en de planten groeien dan is et goewd zat Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Misschien is het duur maar niet iedereen heeft kennissen die kweekplaten hebben liggen.En het zijn absoluut stevigere platen dan dat je normaal gesproken ziet hoor. Ik heb ze al jaren en ze gaan niet stuk ik kan er zelfs op staan en het vouwt niet dubbel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Ik heb gewoon van die wegwerp diengen, die je gewoon naa gebruik weg kunt gooieb. Maar als het echt degelijkle zijn dan is het het geld wek waard. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Je kunt ook goedkope dienbladen van de Action gebruiken om potjes op te zetten. Ik heb ze ook voor als ik ze heen en weer wil verhuizen als ze moeten afharden. Kosten nog geen euro per stuk voor een iets kleinere dan die van de Ikea. Heb je er ook nog een leuk printje op Die kweekplaten lijken mij wel handig, echter, hoe lang blijven bijv. tomatenplantjes in zo'n vakje voor ze naar een groter potje moeten? Bedoel ik die 73-vaks mee. Ik heb veel te grote potjes en mijn vensterbanken boven zijn nu al te klein Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 De kweekplaten zijn zeker handig voor de tomaten hoor.Ik heb er vanaf het zaad af aan in staan en ze zijn nu tussen de 10 en 15 cm allemaal. Ik denk dat ze nog een week of twee drie er in lijven en dat ik dan ga voor grotere potten. In totaal blijven ze dus een week of zes minimaal in de tray zitten bij mij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Appie Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Ik heb contact gehad met http://www.kweekplaten.nl en vanaf 10 april hebben ze nieuwe stevigere onderplaten in het assortiment! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Ik weet niet of dit iets is? http://link.marktplaats.nl/659614486 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saar1987 Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Ik hoop dat iemand mij met mijn dilemma kan helpen.Ik ben opzoek naar lage zaai/kweek bakken/platen die tenminste 45lang 30breed en maximaal 4-5 cm hoog. En het moet stevig zijn.Op het internet vindt ik zo niks dat daarmee overeenkomt. Misschien weet ik gewoon niet de juiste term ervoor.Hier een link naar een amerikaanse site met een voorbeeld https://www.secondsunhydro.com/products/1020-shallow-germination-trays-black-for-seed-starting-microgreens-wheatgrass-no-holes Jullie nog enige ideen voor mij waar ik zoeiets in Nederland kan vinden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts