Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kweekplaten kopen

Recommended Posts

Zelf kweek ik mijn planten op in kweekplaten een paar jaar terug heb ik er een aantal gekocht bij http://www.kweekplaten.nl

Nu krijg ik ze altijd van bevriende telers dus zelf hoef ik er geen meer aan te schaffen.

Maar ik wilde jullie de link niet onthouden, ik denk dat er veel moestuinders wel wat met de link kunnen.

Ik heb geen aandelen in dat bedrijf

Ja. Ik koop ze ook daar. Prima spul ! ( + onderplaat = lekker handig volzuigen van de plugs ) Ook ik heb geen aandelen daar ( maar wil ze wel hebben )

@Dennis. Die onderplaten zijn erg slap. Nee, helaas, dat gaat niet lukken. De tray moet ook echt horizonaal staan , wil de ene plug links dezelfde hoeveelheid krijgen als de plug rechts.

Als je stevige "onderzetters" zoekt voor grotere hoeveelheden potjes ( al dat gesleep de hele dag hahaa. ik ken het ); gebruik ik dienbladen van de Ikea voor. Die zijn stijf plastic , best zware kwaliteit. voor euro 0.90 per stuk. Had er een hele stapel van gekocht.

@Manuela : voor onderzetters in vensterbankformaat kan je onderzetters nemen van bloembak formaat. Niet de bloebak kopen , maar alleen de onderzetter. Tip !

Als je stevige "onderzetters" zoekt voor grotere hoeveelheden potjes ( al dat gesleep de hele dag hahaa. ik ken het ); gebruik ik dienbladen van de Ikea voor. Die zijn stijf plastic , best zware kwaliteit. voor euro 0.90 per stuk. Had er een hele stapel van gekocht.

Kijk! Dat zijn tips waar je wat mee kan! Zie ze niet voor 90 cent op de site, wel een vrij grote van 2,-, wordt even kijken waar de ruimte zo optimaal mogelijk benut wordt. (Niet dat je weer een strook ruimte van 8cm overhoud).

Nog even en m'n ouders verklaren me wel gek met die Ikea.. Gordijnen voor in de tuin, opberg bakken voor waterkers (moerasplantje), dienbladen voor de potjes..

Die ja. Sorry , kan zijn dat ze dus 199 waren . of het was een actie. Weet niet meer. is al even terug. Maar ze zijn lekker stijf, dik, en vlak, en best grote maat.

Voor gek verklaren kunnen ze tig x doen. Iemand die dat al is , maakt dat niks meer uit

haha Guus. Ik kom er graag een paar halen als je ze echt over hebt.

Wat het vaak is met die gebruikte trays, is dat er een aantal plugs kapot / gescheurd / niet meer bruikbaar zijn he ? En dat is wel eens behoorlijk hinderlijk.

Ja ze zijn wel allemaal kapot zegmaar, hier en daar een plugje gescheurd, of de rand gescheurd, maar daar kan ik mee leven de potgrond blijft erin zitten en de planten groeien dan is et goewd zat

Omdat het kan.

Misschien is het duur maar niet iedereen heeft kennissen die kweekplaten hebben liggen.

En het zijn absoluut stevigere platen dan dat je normaal gesproken ziet hoor. Ik heb ze al jaren en ze gaan niet stuk ik kan er zelfs op staan en het vouwt niet dubbel.

Je kunt ook goedkope dienbladen van de Action gebruiken om potjes op te zetten. Ik heb ze ook voor als ik ze heen en weer wil verhuizen als ze moeten afharden. Kosten nog geen euro per stuk voor een iets kleinere dan die van de Ikea. Heb je er ook nog een leuk printje op

Die kweekplaten lijken mij wel handig, echter, hoe lang blijven bijv. tomatenplantjes in zo'n vakje voor ze naar een groter potje moeten? Bedoel ik die 73-vaks mee. Ik heb veel te grote potjes en mijn vensterbanken boven zijn nu al te klein

Good things come in small packages

De kweekplaten zijn zeker handig voor de tomaten hoor.

Ik heb er vanaf het zaad af aan in staan en ze zijn nu tussen de 10 en 15 cm allemaal. Ik denk dat ze nog een week of twee drie er in lijven en dat ik dan ga voor grotere potten.

In totaal blijven ze dus een week of zes minimaal in de tray zitten bij mij

• 3 years later...

Ik hoop dat iemand mij met mijn dilemma kan helpen.

Ik ben opzoek naar lage zaai/kweek bakken/platen die tenminste 45lang 30breed en maximaal 4-5 cm hoog. En het moet stevig zijn.

Op het internet vindt ik zo niks dat daarmee overeenkomt. Misschien weet ik gewoon niet de juiste term ervoor.

Hier een link naar een amerikaanse site met een voorbeeld

https://www.secondsunhydro.com/products/1020-shallow-germination-trays-black-for-seed-starting-microgreens-wheatgrass-no-holes

Jullie nog enige ideen voor mij waar ik zoeiets in Nederland kan vinden?