Sanne2 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ik wil dit jaar aardbeien in de vollegrond zetten, maar nu wil ik ook van die electriciteitsbuizen eroverheen zetten. Daar kan ik dan het net overheen leggen.Nu is mijn vraag: hoe lang moeten die buizen ongeveer zijn, en hoeveel cm moeten ze de grond in?Het aardbeienbed is ongeveer 1,50 meter breed en 1,60 meter lang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Voordat ik dat met een wiskundesom voor je uit ga rekenen een opmerking: de breedte van je bed is 150 cm. De lengte doet er uiteraard niet toe, er komen dan gewoon meer bogen in. Maar je moet dus over je bed lopen om er in het midden bij te kunnen. Je trapt dan de grond muurvast en tussen de aardbeien is het moeilijk spitten. Zou je niet wat smallere bedden nemen met een tussenpad? De breedte is 150 cm. Laten we de boog voor het gemak op een halve cirkel houden. De omtrek van een hele cirkel is pi × D = 3,14 × 150 cm = 471 cm. De halve cirkel is dus 235 cm. Hiervan gaan 2 uiteinden van plm 15 cm de grond in. Dan blijft er nog genoeg boog over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Variant : Ik doe het zo : Breedte / lengte / hoogte maakt dan niets uitElectra buizen op gewenste hoogte afzagen en op gewenste afstand plaatsen. Draad erdoorheen spannen , en net eroverheen leggen ( strak ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ja dat had ik ook!Maar de waterhoentjes hadden een piepklein gaatje ontdekt en gingen toen onder het net zitten de aardbeitjes opeten... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts