Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Mijn eerste moestuin

Roswitha

Recommended Posts

Hallo,

Ik moet nog een week wachten maar dan krijgen we de sleutels voor ons nieuwe huis! Het mooie aan dat huis is de tuin op het zuidwesten van 72 m2!! Ik wil graag een deel hiervan gaan omtoveren tot een mooi (biologisch dynamische) moestuintje. Vandaag heb de zaden besteld voor een voorzichtig begin maar zie hieronder wat het uiteindelijk moet worden.

Hebben jullie als ervaren moestuiniers nog tips of waarschuwingen bij het zien van mijn plannetje?

Groeten, Roswitha

foto17401364231422.JPG

Hoi en welkom!

ben geen doorgewinterde tuinrot, dus daar kan ik je niet mee helpen helaas. Veel plezier en succes met je toekomstige moestuin!

Hm, een ding heb ik al opgepikt: het is nooit te laat om te zaaien of poten....

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Ten eerste welcome op het forum.. ik ben ook pas nieuw dus ik weet niet veel maar......... Als je ze binnen heb dan kan je al beginen met voor kweken WEL binnen.zeker met de vorts...... zou ik je aan raden om eerst even ze te laten kimen in een pot en dan in de vaste grond te zeten.

Groetjes quincy!

als ik hoofdpijn krijg dan weet ik dat me plantjes naar boven kommen

Welkom,

Let alleen even op wat je in de buurt van je kippenhok zaait. Ze kunnen namelijk erg goed hun nekjes door je ren steken,en bij plantjes komen wat je niet wilt,of,wat giftig is voor ze.

Ik plant altijd een rijtje slaplantjes voor hen,vinden ze lekker. Vorig jaar hebben ze de dichtbijstaande gladiolen "gesnoeid."

goede tip! een rijtje sla voor de kippen. Ik denk dat ze er verder ook niet bijkunnen hoor, ze zitten flink uit elkaar. We moeten wel goed opletten wanneer ze los lopen af en toe. Maar die kippen - dat wordt waarschijnlijk volgend jaar. Vandaag heb ik zaad besteld:

groentes:

- biet

- lollo rossa

- tomaat

- pompoen

kruiden:

- peterselie

- basilicum

- venkel

- komkommerkruid

- wilde marjolein

- dille

- rozemarijn

- tijm

- salie

Ik wil ook nog worteltjes en radijsjes planten maar die heb ik al.