Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

aardpeer lijkt me een erg leuke groente om te kweken, maar heb er de plaats niet voor

ergens was er hier op t forum een discussie of aardpeer nu in een grote pot kan of niet

wie heeft er ervaring mee, aardpeer in grote pot?

Geplaatst:

Joke ik heb er eens een paar in een oude zinken wastobbe gezet.

Bij een in de kas overwinterende Oleander.

Ze blijven komen, 1 klein stukje laten zitten en hij groeit weer verder.

In mijn ervaring kan het dus prima in een pot.

Het is misschien zelfs verstandiger, in de tuin gaat hij woekeren.

De stengels lijken op een zonnebloem en worden 2/3 meter hoog.

Je zal ze wel moeten steunen anders kiepen ze om.

Geplaatst:

Ik had in het andere onderwerp ook al gereageerd, maar bij deze nog een keer

Ik heb een goeder ervaring met aardpeer in pot, moet wel in een grote pot staan anders kunnen er nauwelijks aardpeertjes groeien. Misschien is een aardappelzak ook een goede optie.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

heb hier nog oude speciekuip staan, zo dat lukken?

er moeten dan wel gaten in geboord zijn zeker?

zouden ze dat verkopen in de aveve?

Geplaatst:

Specikuip lijkt me perfect (mn de breedte ten opzichte van de hoogte). Paar gaten onderin kan denk ik geen kwaad. Ik heb potten gebruikt zonder gaten en dat is goed gegaan. Wel opletten dat het genoeg water krijgt.

Waar je het zou kunnen kopen geen idee (wat je noemde dat kende ik niet).

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Ik snap niet dat je geen plek hebt Joke, ik vindt juist dat je een grote tuin hebt vrij lang ook (of ben ik nu in de war met Joke en Jooze )

Aardperen kun je bv ook langs de schutting of muur zetten.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

tja, vlaams zaadhuis is wel een heel eind rijden

heb er uiteindelijk gevonden, die vent keek mij maar raar, toen ik zei dat ik dat in een pot wilde laten groeien

'ma madammeke, je weet toch dat dat twee meter wordt!!!!'

tja heb dus 5knolletjes gekocht, morgen gaan ze in de kuip

Geplaatst:

Aardperen worden idd heel lang als je ze door laat groeien. Je kunt ze dan op een bepaald moment ook beter toppen. Dan breken ze niet af van de wind en kan al de kracht van de plant in de knollen. Houdt er rekening mee dat je de kuip niet uit laat drogen en dan je nadenkt over de bemesting. Als je de kuip leegmaakt in de winter en m opnieuw vult met knolletjes voor het volgende jaar is het handig om er nieuwe bemeste tuinaarde in te doen. Ik knip ze in het najaar tot 20cm boven de grond af en dek het af met stro. Zo weet je waar ze staan en kan je ondanks de vorst ze toch nog opgraven. Op ons tuincomplex zijn ze (waarschijnlijk) door de woelmuizen opgegeten. Zowel mijn buurvrouw als ik zijn ze kwijt. Nu kennen we die woelmuizen langer dan vandaag en het zou zomaar kunnen dat ze plots heel ergens anders gaan opkomen. Daar ga ik niet op wachten en dit keer gaan de nieuwe knolletjes in een grote zinken bak. Wel apart trouwens, jaren hebben we bergen van die dingen die gewoon regelrecht door je tuin wandelen en zo ben je alles kwijt rare jongens die woelmuizen

Geplaatst:

Nicolette gaan de aardperen aan de zijkant van de steel uitlopen als je ze topt, dat ze bossiger worden ipv 1 rechte steel ?

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...