Stan Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Hoi allen ,Is er iemand die mij aan de zaden van Eryngium campestre (nedelandse naam echte kruisdistel) kan helpen.Ik kan ze nergens vinden. Dus wie kan mij hier aan helpen. Mag ook zaad uit/van een wilde plant zijn.Ik wil deze gebruiken om Pleurotus eryngii op te kweken en ik wil eens proberen of deze vergeten groente de moeite waard is om te telen. De tweejarige wortelstokken kunnen als asperges worden gegeten.Groet, Stan. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Het is heel gemakkelijk! Google met zoektermen: "zaad" + "Eryngium campestre"en je vindt meteen de Cruydthoeck: http://www.cruydthoeck.nl/productdetails/product/325 waar je het zo kunt bestellen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Dank je wel weknow. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Ehhh, heeft iemand het te ruilen ??? verkopen ?? ik kom op bovenstaande link op bijna 11,50 voor wat zaden. 7 euro verzendkosten vindt ik wat veel. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 In Amsterdam is er toch vast wel een winkel die die zaden van Cruydthoeck verkoopt!? Anders mail even naar Cruydthoeck voor verkooppunt..... Ik stopte bij de eerste resultaten van google... Niets belet je om nog even verder te zoeken daar Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Hoi , In amsterdam niets maar,Gevonden bij stichting wilde Bertram. voor nog geen 3 euro met de verzendkosten er al bij.Weknow, bedankt voor het mee denken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Succes ermee Stan! Hoop dat het mooie bleometjes/plantjes gaan worden Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Nog simpeler is naar een gemiddeld goed tuincentrum te gaan. De plant bij de vaste planten te zoeken. Potje te kopen , nu kan je nog net ( kwa moment dat dat goed gaat ) de plant uiteen rafelen en er een aantal van maken; heroppotten en met een maand uitplanten in de tuin. Heb je er gelijk een aantal. Van de zomer eventueel zelf zaad nemen ter vermeerdering. Plantje kost 2.50 mooi dingetje ! succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Dat is een zeer interessante plant, die je zoekt! Als ik distels zie denk ik altijd "lastige plant" en kijk niet verder, maar ik zie dat zowel de plant zelf als eetbare groente kan dienen, als de zwam die je erop wil kweken! En de bijen en hommels zijn er gek op! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts