Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik neem ze nooit, dan mijn hond die kijkt gewoon en vindt alles prachtig en houd gewoon zijn mond.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Ik neem ze nooit, dan mijn hond die kijkt gewoon en vindt alles prachtig en houd gewoon zijn mond.

Ach... wil je misschien geloven dat ik dan wel zielig klaag, maar eigenlijk van binnen wel tevreden ben dat mijn kids zich op een of andere manier zelfstandig beginnen op te stellen?

En ineens de oudste: Ik kom vanmiddag wel bij je langs...

Vervolg: ik voor niks gewacht... had ie het niet kunnen vinden...

Maar straks wordt het vakantie...

Geplaatst:

Die rode uien zien er zeer goed en smakelijk uit

Ja het is niet makkelijk om je liefde voor de moestuin over te brengen naar je puber. Die pubers zijn echt van een hele andere wereld denk ik wel s

Kid van mij rolt al met zn ogen als ik zeg dat we iets bio's uit de tuin eten... waar moet dat heen met die jeugd van tegenwoordig

Ben benieuwd of je ze mee krijgt in de vakantie. Hebben ze iig tijd zat om mee te fietsen!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Goh Jasmin dat ziet er lekker uit, ik bedoel je groentefoto`s een paar pagina` s eerder, ik heb even de tijd genomen om bij jou rond te kijken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heb je foto's ook even bekeken.

Ben het eens dat je de uien veel te vroeg hebt geoogst.

Als het blad gaat strijken de uien optrekken (dit bevorderd de houdbaarheid van je uien) en nog even laten drogen op de tuin, dan ophangen en ze verder laten drogen.

Maar ieder moet gewoon doen wat hij of zij denkt dat het beste is.

Geplaatst:

Weet jij of de uien eigenlijk in de zon mogen hangen als ze drogen? Of de knoflookjes?

Ik ben toch wel benieuwd naar je hotseflotse hoeken Jasmin..

Geplaatst:

Volgens 'mijn' Marokkaan: eerst ruim een week in weer en wind laten liggen, maar niet plat op de grond... zon en regen zou niet uitmaken...

daarna gaan ze buiten onder een afdakje... vond buurman een uitstekend idee...

Hijzelf (en ook anderen) hingen de uien ondersteboven aan de tuinhekjes... prachtig gezicht... Ikzelf heb ze op ramen met kippengaas gelegd... maar ik heb ook niet zoveel uien als de buurman...

Ik heb trouwens gisteren gelezen, dat als je de uien in de grond laat afsterven, ze in die laatste periode nog flink in omvang kunnen toenemen. Dus als je joekels wilt... kan je beter die methode volgen, als het je niet uitmaakt, of als je de grond weer wilt gebruiken... haal je ze eerder er uit. Ikzelf was ook beducht op de uienvlieg. Speelde ook mee in de keuze om snel te oogsten.

Geplaatst:

Ik heb trouwens gisteren gelezen, dat als je de uien in de grond laat afsterven, ze in die laatste periode nog flink in omvang kunnen toenemen. Dus als je joekels wilt... kan je beter die methode volgen, als het je niet uitmaakt, of als je de grond weer wilt gebruiken... haal je ze eerder er uit. Ikzelf was ook beducht op de uienvlieg. Speelde ook mee in de keuze om snel te oogsten.

Te laat, ik heb ze er net uit...maar goed ook, want bij de afstervende sjalotjes waren er enkele bosjes met maden/schimmel...jakkes echt vies.

De knofloken zien er prima uit dit jaar, ik had twee soorten, rose de lautrec en valverde. De laatste is echt mega-groot geworden!

Geplaatst:
Oh... ik ben prima op de hoogte van exotische recepten... zoeken jullie iets speciaals?

Ik heb een nogal multi-culti leven geleid (huwelijk, vriendenkring, werk).. ben persoonlijk juist bezig om weer basic recepten te ontdekken: stamppotten, en zo...

recepten met courgettes

Geplaatst:

blanco... helemaal blanco... tot voor kort vond ik er niks aan, veel te smakeloos... en als het dan toch moest: alleen de kleine, blanke courgette, of de ronde... en dan mee inmaken als dolma. Een goeie pan met dolma bestaat niet uit 1 soort, maar is een mix.

Daar is geen standaard recept voor, maar zou wel wat op kunnen duikelen...

Waarschuwing: is wel erg arbeidsintensief!!! Edoch: lekker!

Geplaatst:

Mijn schoonzus schijnt een recept voor lekkere courgettecake te hebben zei mijn schoonmoeder afgelopen weekend. Die ben ik nog van plan om op te vragen bij haar.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

• Nieuwe aanmaken...