Jan Lokman Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Halo, Ik heb vorig jaar vlak voor de herfst een tuin overgenomen overwoekerd met onkruid, het onkruid verwijderd daarna door omstanigheden niks meer kunnen don.nu wil ik de tuin omwoelen en voorzien van een goede laag compstaarde.is het verstandig om nu te woelen? er is immers nog steeds nachtvorst of slaat de vorst er dan in? mvg, Jan Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Wat bedoel je met 'de vorst er in slaan' ? Losse, net omgezette grond is vorstgevoeliger ja. Maar daar is niks mis mee hoor. Of bedoel je dat de eventuele vorst die nu in de grond zit, daarmee wordt onder gewoeld of gespit oid ? Dat kun je beter niet hebben nee. Maar zit er nu vorst in de grond bij jou ? Hier niet. Alleen op schaduwplekken zit iets ( wij noemen dat "Hal " ) vorst in de grond op 2 cm diepte, een dun laagje van 1 cm. Dat nu spitten is misschien iets minder. Maar verder ? Nachtvorsten brengen geen echte vorst in de grond meer. Ik zou gewoon gaan woelen ja. Van de week hier de reeds gespitte grond gefreest. Lekker droog alles. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted June 23, 2013 Author Share Posted June 23, 2013 heeeeeeeeeeeele late reactie tis uiteindelijk geploegd en gefreesd Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 En nu maar hopen dat de onkruiden geen wortels meer in de grond hadden voordat eer gefreesd werd, anders zijn door het frezen allemaal kleine worteltjes ontstaan, die ook allemaal weer gaan groeien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Nu met het natte weer,kan je mooi onkruid trekken.ze gaan heel gemakkelijk eruit. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 ik heb het onkruid eerst geruimd met bosmaaier weg geharkt en daarna bespoten een kleine 2wk later geploegd en gefreesd, bedden gemaakt en de gehele tuin bedekt met Champion compost en daarna met houtsnippers,praktisch geen last van onkruid en al genoeg gegeten uit de tuin vandaag 25 witte en 30 bloemkolen geoogst. Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts