Akita Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Nu toch ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken.Nadat mijn vrouw het een beetje zat was dat overal bakjes met zaailingen staan, al dan niet voorzien van een provisorisch in elkaar geknutselde verlichting erboven. Daarom nu mijn eigen zaailingenflat in elkaar geknutseld. Wat heb ik hiervoor gebruikt:Stapeltje resthout (mdf) potje met oude schroevenPotje houtlijm Restant van potje witte muurverf Als eerste heb ik de 3 liggers gemaakt.Mede omdat mijn dochters dit ook leuk vinden heb ik aan de randen en extra verhoging erop gelijmd zodat de potjes er niet zomaar uit kunnen vallen.Deze zijn 110cm bij 25cm met een opstaand randje van 12mm bij 10mm Daarna de dragers gemaakt. 4 x 2 reststukjes aan elkaar gelijmd en deze op de liggers verlijmd. Dit zodat de afstand tot de plank erboven 45cm is. En deze heb ik aan elkaar gelijmd en met een paar schroeven vastgezet. Bijgesloten foto van dochters die even inspecteren of papa's "plantenhuis" wel mooi eruit ziet.Op de 2e foto zijn de bovenste 2 planken verlijmd en vastgezet met een paar schroeven. De spanbanden zijn vooral handig om het zaakje tijdens het lijmen/boren/schroeven niet in elkaar te laten pletteren Onder de middelste plank wordt straks ook de verlichting gemonteerd. Deze bestaat uit een 6tal in hoogte verstelbare rood/blauwe led lampen. Op dit moment lijken vooral de tomaten deze lampen heel erg op prijs te stellen. Onder de bovenste plank hangt voorlopig nog niets. Hier zou ook led/tl verlichting onder kunnen. De bovenste plank is mijn redmiddel mochten de planten op een gegeven moment de 45cm lengte overschrijden (incl pot). Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Icebox Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Cool! Je brengt mij ook op ideeën! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akita Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 En zo ziet het er nu uit. onderste plank staat helemaal vol met 3 verschillende soorten tomaten en 4 verschillende soorten paprika's.Daarboven een laag met wat bloemen en diverse pepers.On top nog wat van alles door elkaar. De pepers krijgen eerdaags ook nog verlichting. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 mooi en handig knutselwerk. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirits Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 En je vrouw klaagt niet over zo'n enorm ding in je vensterbank? haha.Wel mooi gedaan !overigens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akita Posted April 13, 2013 Author Share Posted April 13, 2013 Ehh, dealtje gemaakt Ipv voor en achterraam en dan her en der in keuken nog meer nu 1 toren met daarin "bijna" alles.Stellage is volledig witgeverfd en laat goed licht door.daarnaast kan deze buiten het seizoen makkelijk opgeborgen worden. Paar haakjes aan de zijkanten en paar schroeven in de muur van het schuurtje en je hebt een opbergkastje erbij Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts