Ingedabee Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Hallo allemaal,Ik ben sinds kort de trotste eigenaar van een weckketel en ben meteen gaan experimenteren. Iets heerlijks wat ik vandaag geproefd heb uit mijn eigen weck-voorraad: ingemaakte ananas met een scheut amaretto erin. Inderdaad zo simpel als het klinkt. Ananas in kleine stukjes in de weckpot, sap van de ananas erbij gedaan (zoet genoeg, voor mij hoeft er geen extra suiker in) en een flinke scheut amaretto (naar smaak natuurlijk). Wat een heerlijk resultaat, mjammie! Net enkele lepels in mijn mango-yoghurt gedaan en lekker gesmuld. Ipv een half ananas weggooien omdat ik het niet opkrijg voordat hij rot is, heb ik nu 3 lekkere potjes met amaretto-ananas!Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Goeie tip! Hoewel ik zo allergisch ben als het maar kan voor verse ananas.Moet er toch geen extra suiker bij tbhv de houdbaarheid? Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingedabee Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Wat jammer dat je allergisch bent! Qua suiker: in de amaretto zit natuurlijk suiker en ik las dat, als de ananas zoet genoeg is, er geen extra suiker meer bij hoeft (volgens het weckboekje). Nu denk ik eerlijk gezegd ook niet dat deze potjes het heel erg lang gaan overlegen hihi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Ach het kan natuurlijk ook met pruimen of kersen of of of Ik ben een echte kersenfan alleen mijn kersenboom is nog niet meer dan een kale stok haha Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingedabee Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Hihi en ik een amaretto-fan, ik zie weer een mooie combi aankomen: kersen in amaretto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Oh dit is wel een heel fijn bericht Gaan we zeker eens proberen als ananas in de aanbiedingen is. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts