Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kleine schimmeltjes op mijn basilicum

Mamoes

Recommended Posts

Ik heb al een heel aantal kruiden in p9 potjes gezaaid en in een plastic kweekkasje gezet. Alles komt goed omhoog alleen de salie en de rozemarijn nog niet. Ook de basilicum gaat prima! Nu zag ik vanochtend bij mijn dagelijkse controle dat er miniscule witte pluisjes op mijn kiempjes zitten van de basilicum. 1 uitkomend zaadje had er wat meer last van, de rest van de witte pluisjes moest je echt zoeken. Kan ik er nog wat aan doen? Moeten ze uit het kweekkasje? Is het dan niet koud voor de basilicum, het staat op de vensterbank op noordoosten, dus ze hebben alleen een waterig ochtend zonnetje. Heb ik ze misschien teveel water gegeven? Ik heb de rest ongeveer net zoveel gegeven, maar misschien wil de basilicum minder?

Aaaaah ik kan mij er zo druk om maken, want ik was zo trots op al mijn miniplantjes. Maar ik kan misschien ook weinig hebben omdat ik vanmiddag naar de tandarts moet voor een wortelkanaalbehandeling !

(ow, nee, heb ik het ook nog in fruit en noten gezet... Kan iemand het bij kruiden zetten? )

zijn het geen worteltjes (op de plantjes dan )?

als het een kiemschimmeltje is zou ik ze proberen te rredden door ze warm en luchtig weg te zetten, niet veel water geven en het schimmelpluisje weg te halen met telkens een schoon satehprikkertje

Hahaha! Wel pluizige worteltjes dan !

Goede tip! Ik ga het vanavond bij thuiskomst meteen proberen! Ik heb ze wel uit het kasje gezet zodat er wat meer ventilatie was en geen extra water meer bijgegeven. Vanavond dus ook nog wat warmer zetten. Bedankt!

Zilverwater zal zeker helpen en is zelf te maken en ook te kopen via internet.

Als je het maakt dan eerst goed op internet lezen hoe te doen neem zeker 99.9 procent zilver en gedestilleerdwater

gebruik geen gewoon water daar zitten stoffen in die blijven plakken aan het zilver en dan werkt het niet meer.

Echt? een worteltje? ! Hahaha, dan heeft hij geluk dat hij niet bij mij staat, want ik was hem meteen met een sate prikker te lijf gegaan !

Ik heb de basilicum kiempjes uit het kweekbakje gehaald (ik had ze los in een bakje gezet, dus hoefde het bakje er maar uit te pakken) en minder water gegeven en voor het raam op het zuiden gezet. Toch maar geen sate prikker gebruikt aangezien de schimmeltjes wel erg klein waren. Zo als ik het nu zie is de schimmel weg. De groei heeft wel stil gestaan, maar ik dacht dat ik nu toch wel weer wat vooruitgang zag. Dus ik heb hoop dat het goed gaat komen ! Dank voor alle tips!