Ga naar inhoud

Komkommervraag; knopje verwijderen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moet ik dat knopje, wat denk ik een nieuw takje gaat worden, eraf halen? Of deze juist laten zitten?

img012192601365266094.jpg

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Ik heb vorig jaar, als volstrekte beginneling, meerdere komkommerplanten opgekweekt uit zaad.

Eénmaal voldoende groot in volle grond geplant en voorzien van bamboehekken om aan te klimmen.

Voor het overige heb ik ze helemaal hun ding laten doen en de opbrengst was fe no me naal !

Geplaatst:

Juist laten zitten. Niets eraf halen. Heb je veel mest in de grond zitten? Het lijkt wel verbranding, die plekken?

Is dit de zaaibak? Je mag het wel oppotten in een pot met zaagrond en potaarde.

Geplaatst:

Ik heb er mest in gedaan en daar bovenop potgrond. Weet niet of dat ok is? De plantjes staan altijd in de schaduw. Kunnen ze daar ook verbranden?

Geplaatst:

Het verbranden komt van de mest, te scherp!

Ik zou het er gauw uithalen en in een kleine pot zetten met zaai en oogstgrond bijvoorbeeld.

Geplaatst:

Potgrond bevat voldoende voeding, meer nog dan 'zaai en oogstgrond' dat een kant en klaar product is waarin je kunt zaaien en het gebruiken tot aan de oogst.

Dus bij potgrond hoef je geen plantenvoeding te voegen.

Is dit je enige zaailing of heb je nog zaden?

Geplaatst:

Ik heb nog heel veel meer zaden! En nog een ander komkommerplantje, die is iets kleiner.

Geplaatst:

Ik heb bij mijn komkommerplant Bella ook zo'n knopje zitten.

Wordt dit een bloemetje en uiteindelijk een komkommer?

Als dit een bloemetje wordt, is het dan niet beter om deze te verwijderen zodat het jonge plantje zich kan richten op het groeien in plaats van dat alle energie naar het bloemetje gaat?

Hieronder een foto van mijn plantje:

2013041317223641601365873594.jpg

Geplaatst:

@Sanne2 Ik heb hem gewoon laten zitten en er kwam een ander blaadje uit, maar geen bloem!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...