Geplaatst: 11 april 201114 j Deze dame komt logeren: http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detail/gezocht_1300822362 Je mag altijd lobbyen, maar op veel hondenfora zijn ze niet zo dol op buitenlandse honden... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 april 201114 j Super goed werk wat je daarmee doet Jorieke echt tof,alleen daarom hou ik al van je Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 11 april 201114 j Deze dame komt logeren: http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detail/gezocht_1300822362 Je mag altijd lobbyen, maar op veel hondenfora zijn ze niet zo dol op buitenlandse honden... Leuk beestje. Ik zal even de advertentie onder de aandacht proberen te brengen.Je hoort het nog wel van me. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 11 april 201114 j Ik kan dus ook pas over een tijdje vertellen hoe ze is en hoe ze op bepaalde dingen reageerd (kippen bijv ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 april 201114 j Als je wat meer weet over het hondje en een leuke foto wil je me dan even pb-en.Dan zet ik hem op het hondenforum. Dat spreekt meer aan dan de info van Mirtos. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 13 april 201114 j Vind dit wel een discussie waard! Laat ik voorop stellen ik ben een heel groot hondenliefhebber en ik heb met eigen ogen gezien hoe de honden in bv. Griekenland behandeld worden, verschrikkelijk! Maar ik kan me ook heel goed voorstellen van die diverse hondenfora dat ze niet blij zijn met die enorme aanwas vanuit het buitenland, als je bekijkt hoeveel honden er hier in Nederland al in het asiel zitten. Veel honden blijven daar nu zitten, aangezien potentiële nieuwe baasjes voor die buitenlandse honden kiezen. Wat vinden jullie hier van? Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 13 april 201114 j Helemaal eens Koert, eerst het probleem in eigen land oplossen en dan de rest van de wereld.Je wil niet weten hoeveel niet-plaatsbare honden hier gewoon moeten worden afgemaakt.Heb die discussie ook gevoerd met mijn kinderen.Onze zoon heeft ook zo'n zielige Poolse hond in zijn huis genomen.Mijn dochter zo'n hondje dat in een nederlands gezin overtollig werd.Het is gewoon een mentaliteits kwestie in de landen rond de Middelandse Zee. Elke "geredde" hond is er natuurlijk 1 voor elke hondenliefhebber.Maar misschien is het zinvoller als die volkeren die zo met hun beesten omgaan eens met de neus op de feiten gedrukt worden.Want het nivo van de beschaving hangt nauw samen met de manier waarop mensen met dieren omgaan.
Geplaatst: 13 april 201114 j Vind dit wel een discussie waard! Wat vinden jullie hier van? Discussie, zei iemand discussie Alle gekheid op een stokje. Ik wil best vertellen wat ik hier van vind. Persoonlijk ben ik van mening dat alle vorm van opvang het eenvoudiger maakt voor mensen om ondoordacht aan een huisdier te beginnen. Of dit nou een konijn, een cobra, een hondje, een schildpad of een rhesusaapje is. Als je in je achterhoofd weet dat je het dier toch wel ergens kwijt kunt wanneer jij er geen zin meer in hebt, dan maakt het de aanschaf ervan alleen maar eenvoudiger. Een afgedankt konijn over het hek bij de kinderboerderij zetten of je ooit zo schattige aapje afleveren bij de stichting AAP is toch voor veel mensen makkelijker dan het dier zelf de nek omdraaien omdat ze op vakantie gaan en de buurman er niet voor kan zorgen of iets dergelijks. Hetzelfde geldt voor honden en katten. Ook de beesten die in Nederlandse asiels zitten, zitten daar 9 van de 10 keer niet omdat de baas van ouderdom is gestorven. En met die opvang en reddingen van buitenlandse 'zwerfhonden' heb ik al helemaal niets, er is voor elk europees land wel een stichting die de arme beestjes opvangt, maar wat mij betreft geldt daarvoor helemaal dat ze het 'ondoordacht' meenemen in de hand werken. Ik ben er heus van overtuigd dat iedereen die hier mee te maken heeft de allerbeste bedoelingen heeft maar met het beste voor het dier heeft het wat mij betreft weinig te maken. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201114 j Oh dit is absoluut een topic waarover ik me zou kunnen opwinden En dat een hondenforum erop tegen is om honden uit buitenland te halen waar de fokkers die een mooi centje meepakken met de verkoop van pups de boventoon voeren zegt me niks daar lach ik alleen maar om. Bij ons in noord-holland zijn praktisch de asiels wat betreft honden leeg en dan hebben we het over asiels met ruimte voor ik weet niet hoeveel honden geen kleine asiels, verder is in ons land veel geld beschikbaar en zorg voor de asiel honden ook het afmaken na een bepaalde periode komt bijna of zelfs niet voor.Nuja in bv Spanje is dat anders, daar wordt een hond vrij vlotjes naar een dodingsstation gebracht zorg en beschikbaar geld is matig van uit land zelfmeestal al afkomstig uit buitenland.tuurlijk moeten we massaal een hond daar vandaan adopteren als je daartoe goede mogelijkheden hebt, ik vindt zo stom om over eigen land eerst te praten weet een dier of hij in Spanje of Nederland door mensen in de knoei gekomen is, overduidelijk nee dat weet hij nietdaarom maakt het niks uit en heeft het geen gevolgen om honden uit het buitenland te halen voor ''''onze"" "'eigen"" honden, Tegenstanders maak de borst maar nat Duitslands honden liefhebbers hebben te kennen gegeven met opvang problemen te zitten in hun land,straks na spanje Italie en weet ik wat komen nu de Duitsehonden en wat mij betreft hartelijk welkom !!!! Leslie op dit punt ben ik een keer heel erg oneens, mensen brengen de dieren in de shit met hun gedrag en mensen moeten ze er ook weer uithalen door wetgeving veranderen en hulp klaar En zo "" heel makkelijk"" bepraten kan best, maar als je de trieste gevallen zelf ziet, denk ik dat meniggeen zijn mening zal bijstellen.wel ben ik eens dat het een eindeloos verhaal is zolang de wetgever niet hard en streng ingrijpt maar tot die tijd helpen waneer je helpen kunt en wilt !tot eindelijk eens wetgeving bijgesteld en verbeterd wordt.l Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 april 201114 j Leslie op dit punt ben ik een keer heel erg oneens, mensen brengen de dieren in de shit met hun gedrag en mensen moeten ze er ook weer uithalen door wetgeving veranderen en hulp klaar En zo "" heel makkelijk"" bepraten kan best, maar als je de trieste gevallen zelf ziet, denk ik dat meniggeen zijn mening zal bijstellen.wel ben ik eens dat het een eindeloos verhaal is zolang de wetgever niet hard en streng ingrijpt maar tot die tijd helpen waneer je helpen kunt en wilt !tot eindelijk eens wetgeving bijgesteld en verbeterd wordt.l Hans ik ben het helemaal met je eens dat (best veel) mensen de dieren in de shit brengen en ik ben het ook met je eens dat er erg trieste gevallen zijn in de asiels en opvangcentra. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de mogelijkheid van opvang bijdraagt aan het onverantwoord overgaan tot huisdieren. Helemaal vergelijkbaar is het niet maar 'gelegenheid maakt de dief' heeft wel iets weg van deze kwestie. Neem jezelf als voorbeeld en de flesse eenden (of flesseenden ik weet niet zo goed hoe ze heten). Jij vindt ze enig en je dringt ze iedereen op maar zelf neem je ze niet, omdat je er de ruimte, mogelijkheid of weet ik wat niet voor hebt. Dat noem ik verantwoord huisdierengedrag, een dier niet nemen omdat je er niet de juiste omstandigheden voor hebt. Heeel veeel mensen denken niet zo, die willen gewoon zo'n beestje omdat het schattig is maar zodra ze aan de kampioensprei beginnen te knagen moeten ze weg. En omdat er een asiel is of een opvang voor exotische eenden kunnen ze die eenden daar zonder al teveel schuldgevoel brengen. Ik vind dat je eerder voordat je tot aanschaf van welk beest dan ook (ook al is het een gratis zwerfhond uit een ander land) serieus moet nadenken of je daar wel uitgerust voor bent. En ik weet ook wel dat mijn ervaringen niet zaligmakend zijn maar de keren dat ik tijdens mijn vrijwilligerswerk in het asiel de verhalen hoorde van mensen die een hondje hadden meegenomen uit zuid-europa kan ik niet meer op de vingers van alle forumleden natellen. Ze namen het mee omdat het zo zielig was, "elke dag kwam ie om eten bedelen en ja hun eigen situatie was ook niet ideaal maar in een Nederlands asiel was ie altijd nog beter af dan daar in Zuid-Europa". Maar we kunnen hier dagenlang over discussieren, ik heb me er al lang bij neergelegd dat er altijd mensen zullen zijn die vinden dat het zielig is hoe anderen met hun beesten omgaan. Er bestaan zelfs mensen die het schandalig vinden hoe wij onze honden opvoeden Persoonlijk blijf ik erbij dat hoe minder opvang voor zielige dieren, hoe minder zielige dieren er uiteindelijk zijn. 13 april 201114 j aangepast door Gast VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201114 j Edit: er ging iets mis met de quotes en toen had ik ineens twee keer hetzelfde bericht vandaar de edits. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201114 j En dat een hondenforum erop tegen is om honden uit buitenland te halen waar de fokkers die een mooi centje meepakken met de verkoop van pups de boventoon voeren zegt me niks daar lach ik alleen maar om. Er bestaan best veel hondenfora waar fokkers niet de boventoon voeren! VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201114 j Nee ik begrijp wat je bedoeld maar van jouw oplossing om niet optevangen worden de dieren de dupe niet de impulsieve kopers.Ik ben mischien een watje wat betreft "'zielige'' dieren maar dat kan me niet schelen, enkel wetgeving en controle kan een eind maken aaneindeloze impulskoper van (huis)dieren want dat daar grootste probleem ligt ben ik zeker met je eens,maar om dan te blijven toekijken en niet helpen door opvang weer niet want dat begrijpen dieren niet en die hebben niet gevraagd om gedumpt mishandeld of wat ook.Een buitenlandse hond of kat zelf meenemen vindt ik niet speciaal verstandig maar via een org. die kennis en ervaring hebben, zie ik vrijwel wekelijks honden uit buitenland en stuk voor stuk lieve dieren die zeker een heel goede maat voor allerlei mensen kunnen zijn. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 april 201114 j En dat een hondenforum erop tegen is om honden uit buitenland te halen waar de fokkers die een mooi centje meepakken met de verkoop van pups de boventoon voeren zegt me niks daar lach ik alleen maar om. Er bestaan best veel hondenfora waar fokkers niet de boventoon voeren! ja daar zitten mensen die hun nieuwe o zo schattige pup vol trots showen waardoor impulskopers denken dat wil ik ook Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 april 201114 j Ik houd mij hier verder buiten, want in zo'n discussie krijgt toch niemand gelijk. Ook gaat dit onderwerp over honden in de moestuin, en niet over wel of niet honden uit het buitenland halen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 april 201114 j Nee ik begrijp wat je bedoeld maar van jouw oplossing om niet optevangen worden de dieren de dupe niet de impulsieve kopers. Op de korte termijn inderdaad, heb je helemaal gelijk in maar op de lange duur is het denk ik de beste 'remedie'. Van wetgeving en regels is nog nooit iemand beter geworden, in mijn optiek En mocht je echt eens eens 'verhelderend' forum willen lezen waar de gehele gevestigde orde op de schop gaat dan moet je misschien eens kijken op http://www.voernatuurlijk.com. Daar zitten allemaal huisdierenhouders (honden, katten en fretten) die niet gediend zijn van commerciele praatjes VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201114 j Ik luister maar naar opmerking van Jorieke want ze heeft gelijk en vindt eigenlijk ookwel dat een onderwerp op dit forum iets soms heel in de verte met moestuin te maken moet hebben. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 april 201114 j Ik houd mij hier verder buiten, want in zo'n discussie krijgt toch niemand gelijk. Dat niemand gelijk krijgt daar heb je denk ik wel gelijk in Jorieke, maar dat is toch helemaal niet de insteek, dat iemand gelijk krijgt. Een discussie is toch (in tegenstelling tot wat veel mensen soms denken) een ventilering van diverse meningen? Ik ben reuzebenieuwd wat jouw mening over deze kwestie is, met name omdat ie waarschijnlijk haaks staat op de mijne. Maar wellicht steek ik er wat van op en ga ik genuanceerder denken over de kwestie. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201114 j Ik heb de stukken tekst toch maar even gelezen... Ik wil even aangeven dat het hier niet om mensen gaat die hondjes meesleuren uit het buitenland omdat ie zo lief pootjes kan geven hoor. Er wordt samen gewerkt met stichtingen in Griekenland (of welk land dan ook), en de honden komen naar NL zodra dat kan. Daar komen ze in een opvanggezin (zoals wij) en daar blijven ze tot er iemand komt die hem/haar wil hebben. Het gedrag van de (vaak oudere) hond kan rustig worden bepaald.Ook worden toekomstige baasjes uitgebreid gescreend en weet ik het wat. Ook is de nazorg erg goed. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 april 201114 j @veuvecouderc: Ik weet wel dat er niemand gelijk hoeft te krijgen, maar als iemand eenmaal een standpunt heeft dan typ je daar weinig verandering in. Wij doen dit nou eenmaal, er zijn ook mensen die hetzelfde met Nederlandse honden (of welke diersoort dan ook) doen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 april 201114 j @veuvecouderc: Ik weet wel dat er niemand gelijk hoeft te krijgen, maar als iemand eenmaal een standpunt heeft dan typ je daar weinig verandering in. Wij doen dit nou eenmaal, er zijn ook mensen die hetzelfde met Nederlandse honden (of welke diersoort dan ook) doen.Ik weet ook wel dat dit forum over de moestuin gaat en dat niemand zit te wachten of heftige woordenwisselingen die voor je het weet uitmonden in narigheid (omdat je nu eenmaal alleen maar tekst kan typen en geen gezichtsuitdrukkingen kan zien), maar het chronisch indammen van uitwisselen van meningen lijkt mij (persoonlijk) ook niet gezond. En het valt mij op dat er nogal vaak wordt 'ingegrepen' als een topic ook maar de schijn heeft van discussie of oneens zijn met elkaar. En soms type je wel verandering in andermans gedrag of je brengt nuances aan in zijn of haar manier van denken. Maar als nooit iemand wat mag/kan/durft te zeggen dan is het zeker zo dat er geen enkele ontwikkeling plaatsvindt. En daarom zeg/schrijf/type ik vaak toch iets ook al weet ik dat er veel mensen zijn die er anders over denken. En ik vind het geweldig dat dit forum blijkbaar zo'n 'veiligheid' uitstraalt dat andere mensen dat ook doen. Ik heb hier al zoveel 'weggehaald' waar ik met mijn beperkte Velt-geest nooit opgekomen zou zijn. Voor je het weet heb ik - dankzij dit forum - een tunnelkas of broeinesten VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 14 april 201114 j Discussies mogen zeker, alleen grijpen we wel eens in als een topic over tomaten ineens helemaal vol loopt met een discussie over zomer en wintertijd (ik geef maar even een heel dom voorbeeld )Luc (en sinds mijn moderatorschap, ook ik ) heeft al heel wat forums gezien op het wijde web, en de meeste zijn na een tijdje zo ontzettend onoverzichtelijk en er valt geen info meer terug te vinden door al het gel*ul over andere zaken. Hij probeert met dit forum een gezellig, maar vooral informatieve website te maken, waar vragen en antwoorden samen komen. Googled iemand dan eens op 'tomaten verspenen', dan komt diegene hier, en kan hij/zij lezen wat en hoe wij dat doen. Zonder lang door grote lappen tekst over buitenlandse honden en wel of niet zeezout te moeten scrollen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 april 201114 j Interessante discussie over de buitenlandse honden. En de discussie staat op een mooie plek: honden (in de moestuin)... Ik zou echt dolgraag een hond willen. Ik heb ruimte en tijd en zin. De reden waarom ik het niet doe, is dat mijn huisgenoten geen behoefte voelen om ook uit te laten. Maw... willen geen medeverantwoordelijkheid. En aangezien ik er van uit moet gaan dat er ook dagen zullen zijn dat ik de hond soms niet kan uitlaten, durf ik er niet op te vertrouwen dat mijn huisgenoten er op tijd aan zullen denken. Maar zeker sinds ik een moestuin heb... lijkt het me zo gaaf om samen met het hondje te gaan. En zelfs zonder tuin: ik woon in een zeer hondvriendelijke omgeving. Op zondag in de zomer staat onze straat vol met auto's waar de honden uitspringen, omdat iedereen van alle kanten hierheen komt om met de honden te wandelen... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 14 april 201114 j Het is natuurlijk heel goed om na te denken of een hond bij je levens situatie past Jasmin,vindt ik wel jammer voor je dat de andere er niet om staan te springen, het kan en is zo leuk om een hond te hebben kan echt een maatje zijn als je tijd besteed aan je hond, ik heb mijn leven lang honden en zou het nooit willen missen meer.Ik ga bv niet meer op vakantie wegens mijn dieren en dat vindt ik helemaal niet erg dat vindt ik het ruim waard. Veel volkstuin complexen hebben trouwens geen honden op terein beleid Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 14 april 201114 j Wij zouden ook echt niet meer zonder kunnen. Gaan wel gewoon op vakantie hoor, via die stichting waar we bij helpen is er altijd wel iemand die vakantieopvang aanbiedt (zoals wij dit jaar). En mijn ouders zijn ook gek op honden, en op de boerderij. Dus die komen dan hier logeren facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.