familymen Geplaatst: 10 april 2013 Share Geplaatst: 10 april 2013 Ik heb dus op 03/03/2013 verschillende groenten zoals, radijs, wortelen, lenteuitjes, knipsla,... gezaaid maar tot op heden komen alleen de radijsjes op. Ik weet dat het serieus koud en slecht weer geweest is tot over een paar dagen, maar ik vraag me nu toch wel af of de rest van de groentjes nog gaan opkomen of moet ik alles herzaaien... Ps. het is mijn eerste jaar moestuinieren dus ben nog niet van alles op de hoogte Thanks Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Missmass Geplaatst: 10 april 2013 Share Geplaatst: 10 april 2013 Gewoon lekker nog een keertje zaaien, kan gerust. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 10 april 2013 Share Geplaatst: 10 april 2013 als je buiten hebt gezaaid kan het nog best opkomen, worteltjes zijn sowieso trage kiemers wij zaaien hier sla, uitjes voor in de vensterbank, en planten uit na afharden;worteltjes zaaien we niet voor (ze kiemen in principe van 5-35 graden maar pas lekker bij 25 graden ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
familymen Geplaatst: 10 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 10 april 2013 ha oke, dan wacht ik mss beter nog even, we hebben natuurlijk nog niet veel dagen boven de 5graden gehad... Gewoon beetje ongeduldig denk ik... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ilse Geplaatst: 10 april 2013 Share Geplaatst: 10 april 2013 ik zou gewoon nog even wachten. Rond die tijd ben ik ook begonnen met zaaien buiten Tot nu toe komt de rammenas en radijs goed op maar sinds paar dagen zie ik sla ook tevoorschijn komen. Dus gewoon geduld. Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 10 april 2013 Share Geplaatst: 10 april 2013 Ik heb op 05.03 vanalles gezaaid: uitjes, wortelen, bosui, sla... nog niks boven, behalve: snijsla (1 a 2 mm boven de grond) en radijs (was afgedekt met organisch materiaal, dus iets warmer gemiddeld), voor de rest nog noppes... maar ik ga er van uit dat het allemaal goed komt als de temp. stijgt en er wat water bij komt... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
znikki Geplaatst: 10 april 2013 Share Geplaatst: 10 april 2013 Heb eenzelfde probleem, heb alleen wel alles binnen staan (vanwege die kou).Tot op heden één soort aan het kiemen de rest is nog niet boven de grond te vinden.. Maar zal jullie raad opvolgen; lekker laten staan en omdat het kan ook nog nieuw zaaien. New: Inmiddels komen zowaar de eerste groene puntjes boven..Iets met geduld en een schone zaak Quote Living in a world where unicorns eat rainbows and poop butterflies.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.