Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb dus op 03/03/2013 verschillende groenten zoals, radijs, wortelen, lenteuitjes, knipsla,... gezaaid maar tot op heden komen alleen de radijsjes op. Ik weet dat het serieus koud en slecht weer geweest is tot over een paar dagen, maar ik vraag me nu toch wel af of de rest van de groentjes nog gaan opkomen of moet ik alles herzaaien...

Ps. het is mijn eerste jaar moestuinieren dus ben nog niet van alles op de hoogte

Thanks

Posted

als je buiten hebt gezaaid kan het nog best opkomen, worteltjes zijn sowieso trage kiemers

wij zaaien hier sla, uitjes voor in de vensterbank, en planten uit na afharden;

worteltjes zaaien we niet voor (ze kiemen in principe van 5-35 graden maar pas lekker bij 25 graden )

Posted

ha oke, dan wacht ik mss beter nog even, we hebben natuurlijk nog niet veel dagen boven de 5graden gehad... Gewoon beetje ongeduldig denk ik...

Posted

Heb eenzelfde probleem, heb alleen wel alles binnen staan (vanwege die kou).

Tot op heden één soort aan het kiemen de rest is nog niet boven de grond te vinden..

Maar zal jullie raad opvolgen; lekker laten staan en omdat het kan ook nog nieuw zaaien.

New: Inmiddels komen zowaar de eerste groene puntjes boven..

Iets met geduld en een schone zaak

Living in a world where unicorns eat rainbows and poop butterflies..