Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Dit weekend hebben we weer gemengde pakketten vlees! Kom varkens kijken, vlees kopen, en geniet de komende weken van heerlijke speklappen/karbonades/gehakt/worsten/hamlappen/etc. We vacumeren het vlees in stevig plastic dus het kan zo de vriezer in.

En in de week van 20 september hebben we ook weer wat grotere delen te koop (op bestelling). Zoals een hele ham, een ribstuk, mooie grote stukken buikspek, etc. etc.

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Voor de snelle beslisser die wel raad weet met de achterpoot/bil van een flinke Duroc (van 1 jaar oud) : vanaf donderdag (morgen) hebben we een mooi exemplaar beschikbaar. Om zelf uit te benen, of om in zijn geheel te zouten en te drogen voor een geweldige gedroogde rauwe ham. Of om (in delen) langzaam te roken in smoker/BBQ etc.

8 euro per kilo, en hij zal waarschijnlijk zo rond de 15 kilo wegen gok ik. Incl. vet, zwoerd en bot.

Oh ja, afhalen is noodzakelijk. Maar dan krijg je meteen alle varkens te zien hier

IMG622541261474450389.JPG

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Mocht iemand het aandurven dan is het weer mogelijk om een 'heel' half varken te kopen. Voor 5 euro per kilo, van neus tot staart. En die helft zal zo'n 55 kilo wegen gok ik, het betreft een mooi flink Duroc varken. Begin (zo rond de 8e) december op te halen.

Ga je liever aan de slag met alleen een ham, stuk buikspek, of bijvoorbeeld een schouder/voorpoot, dan kan dat ook. De prijzen daarvoor lopen uiteen van 8 tot 10 euro per kilo. Zie ook onze site.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

We hebben nog wat ham, voorpoot/schouder, kinnebakspek, en ook lever, poten voor de snert, en niervet en dat soort zaken te 'verdelen'. En nog wat ribstuk.

Buikspek is (zo goed als) niet meer te reserveren, en ook de hals van ons varkentje is erg populair en dus uitverkocht.

Er komen ook weer warmgerookte rookworsten aan, ook die week van 8 december. Uiteraard weer zelfgerookt, hier op de boerderij. De worsten zelf worden door de slager gemaakt, mijn worstmolentje kan geen 10-tallen kilo's aan.

IMG589571411479630030.JPG

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Het vlees dat er volgende week aan zit te komen, is nu zo goed als allemaal gereserveerd. Lever en poten voor de snert zijn er altijd nog wel, die kan je nog bestellen. En ook niervet, mocht je zelf reuzel gaan smelten? Wees er wel snel bij met bestellen, dan weet je zeker dat je er mee aan de slag kunt .

We hebben ook nog gemengde pakketten, die deze vrijdagochtend ook nog eens bezorgd kunnen worden in de buurt van Arnhem. Kijk voor de bezorgkosten (want we besteden het uit ) op onze site.

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Er kan vandaag (vanmiddag) vlees worden bezorgd in Utrecht! Of Houten of Driebergen, net bij Utrecht, want daar moet sowieso wat heen Geen bezorgkosten deze keer, want mijn zus moet toch die kant op. (Edit van 4 uur: ze is net weggereden dus het kan niet meer )

Er zijn nog een paar mooie ribstukken (van rond de 2,5 kilo), en een paar mooie stukken ham. En verder de normale gemengde pakketten. En ook de verschillende worsten en de rookworsten. Alles is al netjes vacuüm verpakt en ingevroren.

IMG731411371481962315.JPG

Geplaatst:

Sneller dan de bekende webwinkels. S ochtends besteld, voor de avond in huis

En dat voor etenstijd, stond al te lekkerbekken bij de vriezer

• 4 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

3 en 4 februari hebben we weer nieuwe gemengde pakketten, en ook grotere stukken op bestelling. Dus een hele achterpoot, ribstuk, buikspek, etc.

En in de tussentijd hebben we nog heel veel lekkere rookworsten, braadworsten, en nog wat gemengde pakketten met vooral hamlappen/gehakt/varkenshaas/braadworst/schnitzels/hamschijf/poulet/speklappen (alleen de karbonades ontbreken).

Geplaatst:

Maak je een apart topic voor de MTFD?

Ik wil deze keer graag een stuk voor casselerrib bij de vleesbestelling?

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Volgende week hebben we weer vlees, en er zijn nog wat heerlijke grote delen te reserveren:

Er is nog lekker wat ribstuk (8 euro per kilo), of uitgebeend tot filet (10 euro per kilo)

En kinnebakspek en buikspek (10 euro per kilo).

En ook lever voor bijv. paté, en niervet om reuzel (en kaantjes!) te smelten, of poten voor de snert (5 euro per kilo)

En er zijn dan weer gemengde pakketten, met van alleswat.

Die zaterdag (-avond 4 feb.) kan er ook bezorgd worden in Utrecht. Onze inpakhulp moet daar namelijk toch weer heen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Volgende week hebben we weer vlees, en de ham (achterpoot) is nog niet gereserveerd/verkocht! Dus sla je slag (8 euro per kilo, met bot en zwoerd en vet en al, en hij weegt waarschijnlijk zo'n 10 kilo). Daar kan je geweldig lekkere gedroogde rauwe ham van maken bijv. Of uuuuuuren warm roken op zo'n BBQ-roker-ding En dan met veel mensen heel goed eten Of... nou verzin zelf maar wat.

Er zal ook nog wat ribstuk zijn, maar verder is alles al wel besproken. Van dat gedeelte waar we grotere stukken van snijden dan... We hebben dan wel weer de normale gemengde pakketten op voorraad

En Angela: ik PB je nog even over de zaken die jij nog hoort te krijgen.

• 1 year later...
Geplaatst:
  • Auteur

We hebben een tijdje alleen vlees verkocht aan vaste klanten, omdat we minder varkens zijn gaan houden. Maar dit najaar (eind sept. / begin okt.) hebben we weer even kort wat meer vlees voor iedereen omdat we vorig jaar wat extra biggen hebben gehouden die ondertussen al flinke varkens zijn geworden. EN we laten een ouder varken slachten, voor heerlijke worsten. Dus dubbelop lekker

We maken gemengde pakketten. De normale pakketten bevatten speklappen, karbonades, gehakt, hamlappen, ongepaneerde schnitzels, braadworstjes, filetlapjes, hamschijven en varkenshaas. En die laatste paar zaken zitten dan alleen in de zwaardere pakketten, omdat ze schaars(er) zijn.

En een worstpakket bevat rookworst, braadworst, Gelderse schijven, grillworst, droge metworst, en misschien leverworst en slavinken en knakworsten. Maar die laatste 3 zaken zijn afhankelijk van de lever, van het buikspek (voor de slavinken, dan mag het spek niet te vet zijn bijv.) en of de slager die knakworsten wil maken

De worsten zijn dus gemaakt van 1 heel Veldvarken, niet van de restjes van een hele vrachtwagen onbekende varkens We laten het vlees vrij fijn malen, maar met nog steeds een lekkere bite en structuur.

De rookworsten roken we hier zelf, op o.a. eikenhout van eigen kap. Ik wil niet opscheppen... maar ze zijn echt ontzettend superlekker

Omdat die rookworsten zo superlekker zijn, laten we er extra veel maken en kan je er dus ook wat los bijbestellen.

We zijn nog aan het stemmen wanneer de Moestuinforumdag ( moestuinforumdag-najaar-2018-welke-dag-t24549.html ) weer plaats zal vinden hier, dus dat zou qua combineren het beste zijn. Maar als je dan niet kan, of liever langskomt als het hier rustiger is, of wat voor een reden dan ook... dan kunnen we een afspraak maken.

We kunnen bezorgen richting Utrecht, en Apeldoorn. Maar alleen op de dagen dat we het vlees verwerken/verdelen. Want dan komen er dus mensen uit Utrecht en Apeldoorn om daar mee te helpen.

IMG556340791534489378.JPG

IMG527293981531585877.JPG

IMG311098281456937111.JPG

Geplaatst:

Mag ik ook bestellen als we niet zeker weten of we er op de MTFD zijn? Dan wil ik graag 5 kilo worstpakket.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ah hier! Waarom kon ik dat nu niet vinden? Ik zocht op worstenpakket

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Zo rond 1 november hebben we weer vlees, en er is al veel gereserveerd maar er kan nog een hele achterpoot besteld worden! Waarschijnlijk weegt ie zo'n 13 tot 15 kilo. Daar maak je een geweldige 'parma-ham' van! Of heerlijke gekookte ham. Of wat al niet meer

De prijs is dan 8 euro per kilo.

Wil je een uitgebeend stuk ham, voor het iets kleinere werk, dan kan dat ook. Voor 10 euro per kilo.

• 1 year later...
Geplaatst:

Mmm. Kerstmis met eerlijke heerlijkheden uit Zelhem! Het is dat we zelf de vriezer vol hebben...!

wees bevriend met kleine dingen

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

We hebben weer rookworsten! Gemaakt door onze slager, en gerookt door ons hier op de boerderij. Netjes per stuk vacuüm verpakt, en keihard bevroren. Dus ze kunnen zo van onze vriezer naar die van jou. Voor gebruik laat je em even rustig ontdooien en dan kan ie opgewarmd worden met zak en al in heet water. Of hoe je dat normaal ook doet.

Ook kunnen ze koud worden gegeten, als hapje of op brood.

IMG589599981580844142.JPG

Geplaatst:

Ik wil graag 6 rookworsten op de mtfd en 8 op een ander tijdstip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic