Gwen Posted April 13, 2013 Posted April 13, 2013 Goedemiddag, Ik heb een wortelkluit gekregen alszijnde enorm woekerende mierikswortel. Ik vraag mij echter af of het echt mierikswortel is? Ik wil de mierikswortel in een pot zetten om woekeren te voorkomen. Wat denken jullie? Groeten, Gwen Quote
Erny Posted April 13, 2013 Posted April 13, 2013 Is Mierikswortel. Ruik maar eens aan het witte stuk...Neem wel een grote diepe wijde pot/bak om hem in te zetten, de wortels willen graag veel ruimte om uit te dijen... Quote
HuubvG Posted April 13, 2013 Posted April 13, 2013 Proef anders een klein stukje van de wortel en laat weten wat je ervaart. Quote
Gwen Posted April 13, 2013 Author Posted April 13, 2013 Het ruikt niet naar mierikswordtel, vandaar de vraag . Ik heb een pot van 40 cm diep en 30 cm doorsnee. ik kan ze ook in een IKEA-zak van 50 cm hoog en zo'n 80 cm doorsnee doen. Het laatste maar kiezen? Wanneer zijn ze oogstbaar? *Ik heb nu al zin in een mierikswortelsausje en gerookte zalm op een zelfgebakken broodje!!* Quote
RobO Posted April 14, 2013 Posted April 14, 2013 ik ook die wortel met scheuten lijkt toch wel heel erg veel op mijn mierikswortel, die staat gewoonin de tuin en steek ik elk najaar flink af,de brokjes gaan niet in de compost tenzij ik zeker weet dat ze zullen verteren ipv groeien Quote
Recommended Posts