Sanne2 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Mijn jonge paprikaplantjes hebben gekrulde blaadjes. Ik heb ze nog niet overgezet in een groter potje, en ze staan nog in de zaai- en stekgrond. Ze staan in de woonkamer op de vensterbank voor het raam. Wie weet waardoor dit veroorzaakt wordt, en vooral hoe ik ervoor kan zorgen dat de blaadjes weer recht worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Bij mij is het vanzelf weer goed gekomen. Naarmate de blaadjes wat zwaarder zijn, groeien ze vanzelf weer naar beneden. Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
phoenix Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Ik denk dat het nu nog te vroeg is om te zeggen of je paprika's een tekort aan bepaalde voedingstoffen hebben aangezien alleen de kiembladeren nog zichtbaar zijn. Als ze wat groter zijn kan je ze tomatenvoeding of chilifocus geven. Ik neem tenminste aan dat je in zaai en stek-/oogstgrond gezaaid hebt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Je zaailingen zien er prachtig uit ! Niks, echt niks aan het handje. Zo zien ze er gewoon uit. De een weer net ff anders dan een andere peper en paprika zaailing. Helemaal goed. Nee, geen tekorten aan voedingsstoffen. Hebben ze ook niet nodig nu. Pas wanneer ze de 1e 2 échte bladeren hebben, verspenen ( oppotten ) in potje met goede potaarde, en ook dan niet voeden, dan later , na een paar weken, óf ompotten in maatje groter of whatever, in weer nwe potgrond, dan óók nog niet voeden. Bij in bloei komen , aan voeding gaan denken, en langzaam aan beginnen met 1x in de week een klein beetje , later meer etc. ( zijn zat topics over hier ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanne2 Posted April 15, 2013 Author Share Posted April 15, 2013 Dit is het eerste jaar dat ik paprika ga proberen. Bij mijn tomatenplantjes heb ik dit niet gezien. Vandaar mijn vraag.Ze staan nu nog in de zaai en stekgrond waarin ik ze heb gezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts