Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gekruld blad paprika zaailing


Sanne2

Aanbevolen berichten

Mijn jonge paprikaplantjes hebben gekrulde blaadjes. Ik heb ze nog niet overgezet in een groter potje, en ze staan nog in de zaai- en stekgrond. Ze staan in de woonkamer op de vensterbank voor het raam.

 

2013041419274311221365960816.jpg2013041419280031311365960831.jpg2013041419281015201365960847.jpg

 

Wie weet waardoor dit veroorzaakt wordt, en vooral hoe ik ervoor kan zorgen dat de blaadjes weer recht worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het nu nog te vroeg is om te zeggen of je paprika's een tekort aan bepaalde voedingstoffen hebben aangezien alleen de kiembladeren nog zichtbaar zijn. Als ze wat groter zijn kan je ze tomatenvoeding of chilifocus geven. Ik neem tenminste aan dat je in zaai en stek-/oogstgrond gezaaid hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zaailingen zien er prachtig uit ! Niks, echt niks aan het handje. Zo zien ze er gewoon uit. De een weer net ff anders dan een andere peper en paprika zaailing. Helemaal goed.

 

Nee, geen tekorten aan voedingsstoffen. Hebben ze ook niet nodig nu. Pas wanneer ze de 1e 2 échte bladeren hebben, verspenen ( oppotten ) in potje met goede potaarde, en ook dan niet voeden, dan later , na een paar weken, óf ompotten in maatje groter of whatever, in weer nwe potgrond, dan óók nog niet voeden. Bij in bloei komen , aan voeding gaan denken, en langzaam aan beginnen met 1x in de week een klein beetje , later meer etc. ( zijn zat topics over hier )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...