Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kinderen leren moestuinieren


janet

Aanbevolen berichten

Ik heb een pakket gemaakt speciaal voor kinderen van 7-12 jaar. Mbv de bollen/knollen en zaden in heet pakket kunnen ze hun eigen bloemen en groenten laten groeien op 1m2.

Bij het pakket zit een boekje met plantaanwijzigingen, foto's, opdrachtjes en recepten. Het is heel geschikt voor basisscholen die ervaringsgericht les (willen gaan) geven.

Ik ben op zoek naar 10 klassen (groep 5,6 of 7) die mee willen werken aan de pilot 'mijn eigen tuin'. Ik wil nl graag zien hoe het pakket in de praktijk werkt om volgend jaar met opgedane ervaring een verbeterde versie te gaan opzetten. Wie kent schoolklassen die aan mijn pilot mee willen doen?? Meer info: kijk: www.roeach.nu/kindertuin. ik ben benieuwd naar de reacties. Groet, Janet Pasveer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Janet,

Leuk idee hoor. Ik zie dat je al behoorlijk wat ervaring met kinderen hebt, heb je die ook met moestuinieren? Ben wel nieuwsgierig naar wat voor soorten je gekozen hebt voor dat pakket, ik kan het zo niet vinden op je site?

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee!

 

Je wilt bereiken dat kinderen dus meer met groen doen, dingen zaaien etc..

Krijgen de kinderen na het project nog een aantal zaadjes mee naar huis bijv. ? Dan blijven ze natuurlijk langer met het groene-vinger gedoe bezig!

 

Bij mij is het moestuin virus ook zo een beetje ontstaan, maar dan door een aardbeienplantje die ik mee kreeg Ben nu 16

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...