supercel80 Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Hi allen, Mijn zonnebloem zaailingen groeien horizontaal ipv verticaal. Is dat normaal voor jonge zonnebloemen? Wat zou ik hier aan kunnen doen? mvg,Ferry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Waarschijnlijk zoeken ze het licht?? Bijna alle planten willen licht...zo veel mogelijk licht! Zet ze dicht bij een raam of overdag buiten... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Hoi, ik gaan mee met Weknow betreft het licht maar ik vindt ze nog al slungelig en stelvoor ze a hooger op te binden en b een paar keer per dag met het licht mee te draaien indien je daar tijd voor hebt. Mijn zonnebloemen komen nu net boeven in de tunnel en hebben de dop nog om de kiembladeren. Als je ze niet net als ik voorzaaid om dat de slakken ze anders opeten kan je ze ook nog buiten opnieuw zaaien. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Ik raad je aan de pitten opnieuw te leggen, en nu voor het raam , enigszins warm , waardoor ze lekker snel uitkomen, en dan de potjes gelijk naar buiten ( tenzij het nog gaat vriezen ) zodra je groen ziet.Licht ! licht ! licht !Dit wordt niets meer. Aanbinden, ompotten enzo kan meestal wel bij zulke slungelaars, maar deze zijn er wel érg aan toe.Had je ze niet voor het raam staan dan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supercel80 Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 De zonnebloemen staan 1,5 meter van het raam. Dichterbij kan helaas niet. Als ik ze hoog vastbind, zijn ze dan nog te redden? Ik ga het in ieder geval proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 = te weinig licht. Sorry; is niet anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supercel80 Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Ik heb nu een aantal zaden direct in volle grond gepoot. Hopelijk wordt dat meer succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts