fietstuinkabouter Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 In de tuin 2 flinke rijen koolrabi gepoot.. wie heeft er nog tips/recpeten om het straks klaar te maken? Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 lekker met kaas saus/gerapste. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Wij eten ze hier het liefste rauw in schijfjes. Is weg voordat ik ook maar aan koken kan denken. De blaadjes kan je trouwens bij de roerbak meenemen. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Hi. Niet mijn ding moet ik eerlijk zeggen maar hier in Oostenrijk wordt hij erg vaak gegeten, vaak julliene in allerlei salades, gekookt en gestampt door de aardappelpuree, onderdeel van soepgroentes en wokrecepten maar ook in pastaschotels komt hij goed uit de verf bvb pastalasagna, waarbij je laagjes pasta met laagjes gekookte koolrabischijven en bechamelsaus afwisselt en afgedekt met een kaaslaagje in de oven afbakt zoals lasagne Als je hem uit de tuin haalt en niet meteen opeet wel altijd meteen de bladeren eraf halen want die onttrekken water aan de knol waardoor die sneller slap wordt. Je kunt ze natuurlijk ook als ragoutbakje gebruiken bij een vegetarisch etentje, Koolrabi uithollen, koken in lichtjes gezouten water tot net mooi beetgaar. Intussen een vegetarische ragout maken (kan er ook eentje met licht vlees zijn bvb kip maar vis doet het ook mooi met koolrabi) een paar stukje bladerdeeg bakken. Koolrabi vullen met de ragout met een overloop en deze garneren met de stukjes bladerdeeg, lichte Riesling erbij en je hebt een mooi niet alledaags gerechtje te presenteren... Of koken, uithollen zo ver mogelijk en vullen met een mengsel van gekookte rijst, stukjes belegen kaas, ham en mooie verse kruidenmix uit de tuin en misschien wat stukjes geroosterde paprika, zet ze in een goed geboterde ovenschal, giet er grofweg wat bouillon overheen. Dan in de oven en bakken voor een half uurtje ongeveer oven op 180˚ En zo is er aardig wat te verzinnen met koolrabi maar voor mij mag je ze ook onderschoffelen hoor.... MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts