Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Perenboompje lidl gekregen: wat is het ras?


renate

Aanbevolen berichten

Ik heb een perenboompje van mijn vader gekregen omdat we dennen gekapt hebben om vervolgens fruitbomen er neer te gaan zetten. Dus heeft hij alvast een exemplaar gekocht. Deze komt bij de Lidl vandaag. Nu wou ik graag de rassen weten en ook bewust gaan kiezen en de informatie van de fruitbomen bij te gaan houden. Wie kan mij meer vertellen over dit boompje. Ik heb de kaart die eraan hing aan beide zeiden gefotograveerd.

 

imag408077801366315705.jpg

imag408190591366315887.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doyenne de Comice...???? (Hoewel het roodbruine blosje op de foto wat twijfel oproept)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou maar proberen wat Sugar zegt, en zeker niet afgaan op de foto van 'een peer', of die nu lijkt op een Doyenne de Comice of op een Beurre Hardy. Lijkt me echt sterk dat de foto de lading dekt. Het zal wél dat ze zullen proberen te garanderen dat de foto-kaartjes van de peer ook aan de perenbomen terecht komen. Zou wat zijn als het toch een appel blijkt, dus daar wil ik de Lidl nog wel op geloven als ik u was en zelf het verschil niet ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar vanuit dat het hier gaat om: Doyenne Du Comice, een dikke sappige handpeer met smeltend vruchtvlees, pers. vind ik dit een van de lekkerste peren. Let wel dat je er een bestuiver bij moet zetten.

Dit ras wordt ook het meest in de lente aangeboden bij grote winkelketens die eigenlijk niets met planten van doen hebben,..Lidle, Aldi, Praxis, Karwei etc ,..

 

Even over dat rode blosje op het foto label ,.. een Doyenne du Comice heeft soms een typische rood verkleuring maar dan enkel op de plek waar de vrucht in de zon heeft gehangen, ik heb een mutant van dit ras waarvan vrijwel de gehele schil rood is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...