Victorus Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Is het mogelijk om morilles (morieltjes) te kweken? Ik heb overal gezocht maar nergens kweekbakjes kunnen vinden. Wie weet er iets? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Hmmm bij de groene takken hebben ze die niet, wel veel andere zaken.... http://www.groenetakken.nl/online-paddenstoelproducten.php Ik heb ergens nog eht adres van een ander in Duitsland, zal die ook nog even nakijken... MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Hmmm deze heeft chinesche:http://www.pilzshop.de/pilze+zuechten/13/ac Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Dit is mijn favoriet, ergens heb ik er nog eentje waar ik wel bestel maar nergens te vinden natuurlijk, vanavond even tussen mijn oude rekeningen bladeren.... http://www.pilzzuchtshop.eu/ Ik heb neit gekeken wat ze hebben, meestal een aardige collectie dus even zoeken, misschien zit er wat voor je tussen ) MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Moriel is niet commercieel te kweken in onze regio en daarom kan je deze niet gekweekt of als kweek-kit kopen. Er zijn wel wat Amerikanen die het zijn gelukt om ze te laten groeien op beperkte schaal met sporenprints. Google eens: Mushroompeople/Morels. Hou er ook rekening mee dat de Moriel een pionier is en dus hele specifieke eisen stelt aan het substraat. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
oro Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 ik heb +- een emmer vol morieltjes geoogst dit voorjaar . Heeeel lekkere paddestoelen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 @Oro, was die oogst wildpluk of teelt ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
oro Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Ze kwamen uit de bedden die ik klaar had gelegd in oktober (grond bedekt met 20 cm stro) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 @Oro Kijk dat is leuk. TIp gebruik als je ze weer gaat telen eens as van hout of potas(voeding). De Moriel doet het daar geweldig op. Ook als je met sporen werkt doe je beter eerst het stuk dat je gaat gebruiken verbranden. Komen er voedingsmiddelen vrij en de Moriel is een pionier. Ik had ze uit sporen maar, binnen en mijn substraat was niet goed steriel dus pech en geen oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
oro Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Die morieltjes waren handig meegenomen en blijkbaar doen ze het heel goed in de buurt van wortels van fruitstruiken want dat was de enige plaats waar ze opkwamen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 @Oro, wat ik ook nog wil meegeven is dat als je ze oogst bewaar dan het onderste stukje waar je morille mee in de grond zit. De techniek hier achter noemt men stem-butt clone. Steek de stem-butts in de grond daar waar je ze wil hebben(bij je fruitstuikjes b.v.) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
artisjok Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Ik had vorig jaar spontaan 3 morieltjes onder een forsythiastruik. Ik heb ze laten staan in de hoop er dit jaar meer te hebben. Goed zoeken op de foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 goed zoeken naar de foto? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
artisjok Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ha Piroska,Inderdaad, zoeken naar de foto. ben nieuw hier hè...en niet zo handig blijkbaar Zo beter?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ja! Mooi hoor, en lekker! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob-San Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Geweldig! Helemaal top....... Quote Als zwammen zwammen over zwammen zwammen zwammen over zwammen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts