Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geweldig onderwerp, dit. Ben nu ijverig aan het verzamelen... lege blikken, wc- en keukenrollen, doosjes, patatbakjes... in alles zie ik nu een tweede bestemming. Kom bijna opbergruimte tekort....

ben ik aan het doorslaan

Geplaatst:

ben ik aan het doorslaan

Als je nu even in je huis rondkijkt (links rechts troelala) en je ziet hier en daar nog stukjes van je meubels, dan ben je nog niet aan het doorslaan hoor

Geplaatst:

Hier heb ik al een hele verzameling potten, brede flessen, toiletrolletjes, onderste gedeeltes van melk- en drinkpakken, plastic bakjes van vlees/champignons etc staan. Of dat doordraaien is weet ik ook niet

In die patatbakjes zie ik geen heil. Die zijn over t algemeen te slap en scheuren te snel. Anders stonden die hier ook al afgewassen en klaar voor de start

Ik bedenk me net... heb zelfs van die kleine bakjes van de MacDonalds staan, waar voor kids fruit in zit. Zit een dekseltje bovenop en een inklapbaar vorkje. Die vorkjes gaan gelijk bij t plastic (ook al zou ik daar misschien ook nog etikethouders van kunnen maken ) en de bakjes gebruik ik voor t zaaien van goudsbloemen en afrikaantjes.

Mochten jullie denken wat eten die vaak bij de Mac.... zoonlief is daar werkzaam en krijgt af en toe van die bakkie mee

Edit: hieronder een foto van mijn goudsbloemen in een Mac fruit bakkie:

2wg80no.jpg

Good things come in small packages

Geplaatst:

ben ik aan het doorslaan

Als je nu even in je huis rondkijkt (links rechts troelala) en je ziet hier en daar nog stukjes van je meubels, dan ben je nog niet aan het doorslaan hoor

Anders gaan we daar een speciaal topic voor aanmaken -> hoe herken ik teveel aan rommel / hoe kom ik er vanaf

Good things come in small packages

• 2 weeks later...
Geplaatst:

In deze periode is het grappig om soms die containers van plastic afval even open te duwen: die zitten vol met weggegooide plastic potjes. Van mensen die hun tuin gevuld hebben met plantjes van het tuincentrum. Zo heb ik extra potjes verzameld zodat ik ook makkelijk plantjes en stekjes kan weggeven met een fatsoenlijk potje... en om zelf ook in te zaaien...

Geplaatst:

Ach, het enige dat ik zo even kan bedenken is een paasvuur, want die beestjes zij echt wel vraatzuchtig.

Of,.. deze: wellicht kun je er ook een fraai wijnrekje van maken en dat cadeau doen aan je kennissen (die je eigenlijk toch al niet zo mocht) ter gelegenheid van hun nieuwe huis, waar een prachtige kastanjehouten vloer in ligt. Kun je over een jaartje of anderhalf nog eens op visite gaan en constateren dat de luitjes toch maar een laminaatvloertje hebben laten leggen, waarbij ze tijdens het opruimen ook en passant jouw wijnrekje weggesodemieterd hebben.

Geplaatst:

Leslie mischien kun je dikke rand ermee maken door ze verticaal in de grond te steken rond een plantbed.

of verticaal tussen 4 stokken (of meer) zoals je wel met takken ziet, is waarschijnlijk sneller werken.

onze gemeente is begonnen met van die soort smalle lange ""gaaskooien'' neer te zetten daar wordt nu de snoeitakken ingegooid als natuurlijke afscheiding ziet er mega mooi en strak uit.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Leslie mischien kun je dikke rand ermee maken door ze verticaal in de grond te steken rond een plantbed.

Daar heb ik ook aan gedacht Hans maar wie weet blijken houtswurmen ook graag aan sla of bonen te knagen Ik dacht zelf nog aan een soort herdenkingstotempaal annex wegwijzer. Vandaag is het zaterdag en dan mogen we dingen doen die niet zinvol zijn dus ik zal eens kijken of ik iets kan prutsen.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Ik ben benieuwd naar je totempaal ik mag van mezelf de hele week onzinnige dingen doen

heb gisteren nog in de zon gezeten met me kippen, ging ze helpen beestjes vangen.

Geplaatst:
Geen tip meer een vraag: iemand nog een leuke recycle tip voor 120 m2 door houtwurm aangevreten houten planken?
Groot kampvuur En dan maar meteen een groot feest er om heen. Denk Asterix en Obelix, laatste plaatje.
Geplaatst:

Nou dit is 'em dan, tis nog niet echt een totempaal maar wel een wegwijzer! Ben er zo trots op dat ik 'em ook in mijn moestuintopic ga zetten!

En we zijn de rest inderdaad aan het verbranden, dat vuur duurt wel tot na pasen maar straks gaan we tussendoor even op de kooltjes bbq-en!

64nu9y.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Leuk hoor erg mooi geworden! Ik hou van het gebruiken van oud hout. Past erg goed bij de 'oud Franse' sfeer die je overal neerzet.

Ik kwam dit tegen vandaag, nogal onzinnig verder maar toch ook wel leuk! Misschien voor de mensen die kleine kinderen in huis hebben.

the-egg-with-growing-cress-thumb4548610.jpg

Ik zag ook eierschalen waar een gezicht op getekend was door kinderen, dan watjes erin en kiemgroentezaden. De groente is later dan z`n haar.

2054843207_0e9ec13f77.jpg

Ik werk met kinderen dus ik vond het een leuk idee, leuker dan de standaard tuinkers in een boterkuipje of zoiets.

Dan kan je op de dag waarop het gegeten word bij iedereen zo`n eierdop met poppetje erin neerzetten, en ernaast een eierdop met ei, staat leuk ^_^

Deze stond ook nog ergens. Een rups van kartonnen eierdozen, groen gekleurd, en daar dan (groen gemaakte) eierschalen met kiemgroentezaden in:

cressipillar.gif

3614493750_59ca78de6d.jpg

Geplaatst:

Deze kwam ik ook nog tegen:

377331-300x300.jpg

Die op het plaatje worden gewoon verkocht maar bij de kringloop zie ik regelmatig neutraal gekleurde klei-potten van dit model. Ik zou het wel leuk vinden er een paar te 'scoren' en er dan een aardbeien-hang-iets van te maken. Een paar van die potten bij elkaar met aardbeien erin is volgens mij best heel leuk.

Of het ook goed werkt, weet ik natuurlijk niet

Geplaatst:

Lijkt mij heel gedoe met watergeven maar als je dat niet erg vindt en de maat van de pot is wel beetje ruim dan zal het best gaan.

Geplaatst:

Ja dat is wel waar inderdaad.

In een achtertuintje is dat minder erg dan op een volkstuin, omdat het hier zo dichtbij huis is, is het altijd wel makkelijk.

Maar je hebt wel een punt.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Nou dit is 'em dan, tis nog niet echt een totempaal maar wel een wegwijzer! Ben er zo trots op dat ik 'em ook in mijn moestuintopic ga zetten!

En we zijn de rest inderdaad aan het verbranden, dat vuur duurt wel tot na pasen maar straks gaan we tussendoor even op de kooltjes bbq-en!

64nu9y.jpg

Ik weet niet of je het wist ik denk et wel maar dat as is goed voor een vruchtbare grond

 Kweker sinds 2010 

Geplaatst:

Ff een vraagje: ik heb een soort pupetje ik weet niet of het zo heet dat wat je ook hebt bij neusdruppels waar je in moet knijpen, maar dan groter weten jullie waar ik het kan voor gebruiken? Het zat bij handcreme ofzo

 Kweker sinds 2010 

Geplaatst:
Ik geef met iets soortgelijks de zeer tere zaailingen water als ze net uit zijn gekomen. Dan spuit/sproei/giet je ze niet uit de grond.

Meen je dat, Jorieke?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...