aalterse-willy Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Mijn komkommers die in de nieuwe kas staan groeiden een hele tijd goed en nu ineens sterven die af, de bladeren worden slap en een paar dagen later zijn ze dood, hoe kan dit zomaar gebeuren?Zou de salade er voor iets tussen zitten? Ook twee meloenplanten hebben dit verschijnsel maar ze zijn nog niet dood. Dat de grond niet optimaal is dat weet ik, er stonden vroeger bomen en struiken op dit perceel.Daar heb ik oude koemest en compost ingespit en gefreesd.Hier heb ik echt spijt van zie. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Bij mijn komkommers gebeurde dit toen ik ze te vroeg buiten gezet had, het was toen 's nachts te koud. Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 6, 2013 Author Share Posted May 6, 2013 Maar deze staan al altijd in dezelfde kas en het is nu pas dat ze afsterven, nu is het 's nachts niet koud meer toch.En waarom de meloenen ook?Ze hebben al koudere nachten gehad. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Te veel mest kan de oorzaak zijn! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Dat is misschien een mogelijkheid want die oude koemest kreeg ik niet goed fijn, er zitten nog brokken in ter grote van een ei en als er zo eentje vlak tegen de wortels zit kan het best eens teveel zijn ja.Bedankt voor de suggestie. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Probeer ze eruit te halen en in potgrond te zetten. Mijn komkommers staan daar ook in. Een van de planten heeft nu een groeistop, helaas. Maar de andere plant doet het erg goed. De blaadjes sterven wel af op den duur, maar er zitten al 13 vruchten aan de plant! En hij groeit door! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 10, 2013 Author Share Posted May 10, 2013 Heb er eentje uitgehaald en de stam is rot, geen maden te zien, wel kleine bollekes op een paar wortels. Daar er nieuwe wortels gevormd werden heb ik de stam afgeknipt met de schaar en terug geplant in een potje. De andere komkommers heb ik aangeaard zodat de bovengrondse wortels nu ook in de potgrond zitten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts