cyberpater Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Komkommer probleem Ik heb gisteren, mijn komkommer stekjes even buiten gehad. Maar nu is door de wind er 1 beschadigt precies onder het blad aanzet.Hoe moet ik dit nu verder oplossen? Groet Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Ik zou een nieuwe zaaien.Omdat er intussen meer licht is, zal die ook gelijk wat steviger/minder slungelig worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleineke Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 ik had het met de mijne ook voor enkele dagen geleden. Ik heb hem dan tot aan de blaadjes in de grond gezet in een grotere pot en tot nu toe doet hij het prima... Maar ik weet nu niet of dat zo gaat blijven... Ik had 4 planten, dus ik kon experimenteren. Quote http://ingesmoestuin.blogspot.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ModestMouse Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Ik gebruik zelf altijd minder scherpe binddraadjes. Heb nu die van de action. Heel goedkoop en een lekker zacht rubberlaagje om de draad heen. Zo heb je minder schade bij wind. Of in mijn geval twee jiekels van katten die overal langs denderen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyberpater Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Ik heb inmiddels al oogjes gedraaid zodat ze niet meer kunnen kinken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Ik zou de planten in een diepere pot zetten, en zorgen dat de stengel een stuk onder de grond komt. Zo krijg je een sterkere plant, die geen draadje nodig heeft (tot hij echt gaan klimmen, op zijn eindbestemming). Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyberpater Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Jorieke, Het beschadig plantje is volgens mij toch wel weer goed gekomen, ik ga vanmiddag even groter potten halen.Bedankt voor de tip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerbera Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hi Cyberpater!Je zal zeker die komkommer plant niet weggooien eh? Ik had ook een tomatenplant die beschadigd raakte door de wind, veel erger dan jouw plant.. met een stuk papier plakband, op het punt waar hij geknakt was, heb ik hem gered en hij doet het nu uitstekend, in de kas Fijne dagIlaria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyberpater Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Ja dat is goede tip met papier en plakband, ga ik zeker onthouden voor de volgende keer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts