ferdinand Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Ik heb het de laatste tijd al een paar keer meegemaakt: Uitgeplante koolplantjes (met vier blaadjes) zijn op een dag opeens één, meerdere of alle blaadjes verloren. Die liggen er dan naast.Weet iemand waardoor dit komt en wat ik er tegen kan doen? Slachtoffers tnt zijn geweest: spruiten, broccoli, romanesco en rode kool. Er zit een net overheen tegen duiven en ik strooi met ecologische slakkenkorrels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Zijn de blaadjes verkleurd? Zijn de plantjes afgehard? Hebben de plantjes droog gestaan? Heb je de plantjes of de grond bemest? Eventueel een foto plaatsen om te kijken naar de standplaats, grond en het plantje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdinand Posted May 10, 2013 Author Share Posted May 10, 2013 Zijn de blaadjes verkleurd? Zijn de plantjes afgehard? Hebben de plantjes droog gestaan? Heb je de plantjes of de grond bemest? Eventueel een foto plaatsen om te kijken naar de standplaats, grond en het plantje. Ze zijn afgehard. Staan al een paar weken buiten in de volle grond.Ze hebben we wat droogte gehad. De afgelopen (droge weken) niet elke dag bewaterd.Ik heb in februari koeienstalmest door de grond geschept. Ik zal even kijken voor een foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suikerbuikje Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Emelten? Of eten die geen koolplantjes? Mijn buurvrouw op de tuin had nl. precies hetzelfde met haar slaplantjes. Losse blaadjes naast het plantje. Wat gegraaf leverde een handvol emelten op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Ik verdenk de aardvlo daar ook wel eens van. Ik heb dit ook wel eens gehad maar tot nu toe nog niet kunnen achterhalen wat de oorzaak was. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts