Jump to content

Sla blaadjes plukken

Recommended Posts

Mijn vraag betreft het plukken van sla. Ik las ergens dat men blaadjes van de sla kon plukken i.p.v. de hele plant te oogsten. Kan dat ook bij een krop sla?

En neem je dan ook blaadjes van de krop weg? Of zijn andere soorten geschikter. Zelf hou ik van niet al te knapperige sla maar meer van de zachte soort.

Ja kan er wel wat blad van plukken maar 2 a 3 is het dan per kropslaplant maar( je kan wel wat meer en vaker plukken maar krijgt dan geen mooie kroppen meer), probeer eens eikenbladsla is een pluk sla en niet te knapperig. Zelf zet ik kropsla zeer dicht op elkaar en haal er steeds wat weg maar pluk dan de hele plant.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Plant gewoon 1 of meerdere soorten snijsla, lekker snel, lekker zacht en groeit na..........en wat ook werkt om je sla zachter ze houden is het te beschaduwen emt een andere plant, bijvoorbeeld een raamwerkje van hout maken, overtrekken met kippengaaS, schuin of verhoogd boven je sla zetten en daar de zonnenminnende augurk, komkommer of boon overheen te laten groeien, zo krijg je milder zonlicht op je sla

http://www.floridavegetablegarden.com/?attachment_id=403

MVG

Danuta

MVG

Danuta