Juul Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Mijn vraag betreft het plukken van sla. Ik las ergens dat men blaadjes van de sla kon plukken i.p.v. de hele plant te oogsten. Kan dat ook bij een krop sla? En neem je dan ook blaadjes van de krop weg? Of zijn andere soorten geschikter. Zelf hou ik van niet al te knapperige sla maar meer van de zachte soort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Ja kan er wel wat blad van plukken maar 2 a 3 is het dan per kropslaplant maar( je kan wel wat meer en vaker plukken maar krijgt dan geen mooie kroppen meer), probeer eens eikenbladsla is een pluk sla en niet te knapperig. Zelf zet ik kropsla zeer dicht op elkaar en haal er steeds wat weg maar pluk dan de hele plant. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Ze zijn klein,zoals de naam al aan geeft,als je niet veel nodig hebt is dit een uitermate geschikte sla,heerlijk zacht.klein duimpje.zo is de naam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Plant gewoon 1 of meerdere soorten snijsla, lekker snel, lekker zacht en groeit na..........en wat ook werkt om je sla zachter ze houden is het te beschaduwen emt een andere plant, bijvoorbeeld een raamwerkje van hout maken, overtrekken met kippengaaS, schuin of verhoogd boven je sla zetten en daar de zonnenminnende augurk, komkommer of boon overheen te laten groeien, zo krijg je milder zonlicht op je sla http://www.floridavegetablegarden.com/?attachment_id=403 MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
ModestMouse Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Ik heb als experiment pluksla in de bakken gezaaid waar courgettes in staan. Als het goed is gaan de courgette bladeren schaduw geven aan de sla. Ben wel benieuwd of het goed gaat, we zullen zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts