Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

staat bij mij ook al twee weken buiten wel in een verhoogde bak ( grond warmt dus sneller op ), je ziet dat hij het lastig heeft maar er zit mooie groei in, zal het helemaal goed doen als de zon eens buiten wil komen ...

foto98251368608588.JPG

Geplaatst:

Vraag: afharden eerst een paar keer in het kweek potje naar buiten?

inderdaad, je kan op mijn foto duidelijk zien welke de bladeren waren die binnen zijn gekweekt en welke buiten er zijn bijgekomen. In het begin uit de volle zon ( weinig kans op deze dagen ), beetje beschut zetten tegen de harde wind en s'nachts terug naar binnen en zo langzaam aan opbouwen over diverse dagen totdat je het volledig buiten laat staan en in de volle grond zet.

Geplaatst:

je kan zeker starten, bij ons zeggen ze dat je na de ijsheiligen alles buiten mag beginnen zetten (vroeger mag ook maar iets meer risico op nachtvorst )

Geplaatst:

Ik had twee courgettes buiten gezet zonder afharden. Een in een héle grote bloempot, en de ander op een bedje met een takkendak ter beschutting. Het niet afharden was niet zo'n probleem, maar eerst schuurden de randjes van de bloempot de steeltjes van de bladeren kapot, en die giga gemene hagelbui maakte de boel finaal af... snif... Leeft nog, maar met 1 laatste blaadje, en de blommetjes er maar afgeknepen onder deze omstandigheden. De andere courgette doet het verder wel goed... die had geen last van heen en weer schudden door wind, en beschut tegen de felle hagel...

Ik ga toch maar bijzaaien voor de zekerheid....

Geplaatst:

Courgette is een sterk plantje hoor, ik hard ze nooit af en ze staan soms er wel even halfdood bij, maar meestal krabbelt ie er goed weer bovenop, ik heb er nog nooit een dood gehad. Zelfs met geknakte stengel en alles, komen ze bij mij toch weer terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...