Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

na een tijdje meelezen is het nu wel eens tijd om me voor te stellen:

ik ben dus loes.

op het moment heb ik alleen nog een balkonnetje (aardbeitjes, diverse soorten sla en kruiden)

maar als alles volgens planning gaat heb ik ergens dit jaar een tuin tot mijn beschikking. dus volgend jaar is het tijd voor een echte moestuin

het Square foot gardening principe spreekt mij wel aan vandaar ook dat ik op dit forum terecht ben gekomen.

inmiddels al heel wat gelezen hier op het forum.

vroeger als kind wel een eigen stukje groentetuin gehad maar ik wist niet dat er zoveel bij kwam kijken...

aangepast door loes

Geplaatst:

Wat een fijn vooruitzicht voor je om in de loop van het jaar een tuin te krijgen.

Alvast succes met tuinieren op je balkon.

En..welkom op het forum!

Geplaatst:

Welkom

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Hoi Loes, welkom!

op je balkon tuinieren is vierkante meter werk bij uitstek! Maar leuk dat je eentuinin het vooruitzicht hebt. Ik hoop dat je het allemaal enorm leuk gaat vinden!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:
  • Auteur

een vierkante meter tuin werkt inderdaad ook prima op het balkon, tenzij je katten hebt

het balkon is hier ook de buitenruimte voor de katten, dus helaas niet veel ruimte voor plantjes.

Geplaatst:

welkom

Geplaatst:

Eehhhh maak dan 1 uitzondering van/voor je katten en zet er een kattekruid op hum terrein neer. De Meeste katten zijn er wild van. En je kan op je balkon ook verticaal tuinieren. Zoek maar eens op het forum of google.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
  • Auteur

Kattenkruid heb ik, alleen is daar op het moment niet veel meer van over. Ze zijn er gek op. Net als gerst-gras om op te eten.

Vertikaal tuinieren doe ik met de groentes genoemd in de openingspost. stelt dus nog niet veel voor. Ik heb drie balkon bakken aan de tussenwand opgehangen als tijdelijke mini moestuin. Het is maar een tijdelijke woning dus ik ga het hier niet groots aanpakken.

Die tijd komt nog wel.

Geplaatst:

Welkom

Geplaatst:
een vierkante meter tuin werkt inderdaad ook prima op het balkon, tenzij je katten hebt

het balkon is hier ook de buitenruimte voor de katten, dus helaas niet veel ruimte voor plantjes.

Bekend probleem, maar dan met de achtertuin vandaar dat ik in bakken, manden en potten tuinier.... Gaat best goed, zolang ik het maar op de een of andere manier afdek met gaas oid. Misschien moeten we een aparte hoek maken voor het tuinieren met dieren?

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:
  • Auteur

hoe ik het ga aanpakken weet ik nog niet, wellicht doe ik hier op het forum nog inspiratie op.

het is nu ook nog lastig om plannen te maken voor een tuin die er nog niet is.

de tuin wordt sowieso afgezet zodat de katten niet buiten de tuin kunnen en dus geen overlast kunnen veroorzaken in andere tuinen, niet onder een auto kunnen komen, enzovoort. voor de moestuin is dan vast ook wel iets te verzinnen.

het zal allemaal een meer jaren plan worden maar inlezen is het halve werk

Geplaatst:

Van harte welkom en veel plezier op het forum!

Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER! :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic