simke Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Ik heb jongen spruitjes planten en spits kool planten wie weet hoe je ze kan herkennen. En zo ja waar aan. Het zijn planten met 4 'à 6 bladeren. Ze zijn door elkaar gekomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Zie jij zelf verschil tussen de planten? Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simke Posted May 19, 2013 Author Share Posted May 19, 2013 Nee niet echt twee hebben iets ronder blad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 ik he hier binnen spruiten staan, ze hebben een beetje gekarteld blad,maar als je een foto het,zie ik wel het verschil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Mijn jonge spitskool heeft ook gekarteld blad. Ben benieuwd of er in dat jonge stadium verschillen te ontdekken zijn. Heb daar eigenlijk nog nooit op gelet. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Bij mij zijn ze ook door elkaar gekomen, al bij het verspenen. Broccoli, spitskool en bloemkool hahah. Ik zie het verschil nog niet echt ( planten zijn al best groot ) Staan vast door elkaar op de tuin al een tijd. Gelukkig heeft rode kool iets rooiig blad, die staan netjes bij elkaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Ik had ook de spruiten tussen de bloemkolen gezet. Toch kan je spruiten herkennen aan heel rond blad. Zodra ze wat groter zijn zie je goed het verschil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Bij het groter worden verdwijnt die karteling wat meer. Bij heeft de spruitkool nog enigszins gekarteld blad en de bloemkool ook. Wil daar volgende keer eens wat beter op letten. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 als we ze plukken zie je het wel goed hoor... ...voor de teelt maakt het niet veel uit, ze nemen ongeveer evenveel plek, eten, drinken, rupsen, duiven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simke Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 duiven is niet mogelijk ze zijn gevangen in een netten kooi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simke Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 ik heb de 2 plantjes met het ronden blad in een lijn gezet. wezullen zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts