MellyBVB Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 (aangepast) Niet meer van toepassing. 21 mei 2013 aangepast door Gast Quote
D_SDennis Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Oei, das wel een beste prijs....voor rucola! Voor 15 cent zaai ik drie meter...(circa 250 plantjes) Quote
MellyBVB Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Ik ben ook maar een beginner....dus ik weet nog niet voor hoeveel ik iets kan verkopen..... Quote
-sanne Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Alles wat ik teveel heb, geef ik weg aan mensen in de moestuin Quote
Bit Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Geeft niks hoor. Iedereen snapt dat je in je enhousiasme ergens iets te veel van hebt en ook denkt dat het toch sonde is om dat weg te gooien. Maar Rucola zaai je eigenlijk niet van te voren in potjes he ? Althans, het kán wel. Maar geen moestuinier die dat doet eigenlijk. Rucola is als onkruid, gewoon ter plekke op een regel en klaar, regelmatig opnieuw zaaien. Beetje zoals spinazie: niet te veel zaaien, maar vaker. Rucola kan je ook na uitgroeien niet te lang houden in de tuin, dat schiet in het zaad Daarbij: je plantjes staan wel érg hoog op de pootjes he ? Niet echt verkoopwaardig.En dan zijn kleine lokale kwekers trouwens veel goedkoper ( 0.04 voor Rucola. 0.05 voor Lollo rosso 0.06 voor grotere krul-andijvie 0.10 voor bloemkoolplanten en 0.12 cent.etc. voor verder uitgegroeide plantjes: perskluitjes ) Vandaar de reacties Quote
MellyBVB Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 @ bit bedankt voor je uitleg nu snap ik waarom. Wat bedoel je met hoog op de pootjes? Dat ken ik namelijk niet. Quote
HuubvG Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Je vraagt het aan Bit, maar zoals in een forum, mag iedereen die het denkt te weten, antwoorden, dus met hoog op de poten bedoelt Bit dat de zaailingen te lang gerekt zijn, ook wel 'fileren' genoemd. Doordat ze te weinig licht hebben, groeien ze verticaal. Ze krijgen een stengeltje in plaats van blad. De vraag is of ze het nog goed gaan doen daarbuiten. Voor jou is dit het begin. Leer ervan. De volgende keer hoef je niet zoveel van hetzelfde te zaaien. Je kunt beter telkens kleine hoeveelheden van verschillende gewassen zaaien, en na enkele weken kun je daar nog eens wat van zaaien. Dan heb je later in het groeiseizoen ook wat. Als je wat wilt verdienen kun je beter wat aparte groenten gaan telen, maar reken je niet rijk. De hobby kost eerder geld dan dat het geld oplevert. Je zult merken dat weggeven en ruilen veel meer voldoening geeft. Quote
MellyBVB Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 Super bedankt voor je verhaal! Hier kan ik zeker wat mee!! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.