Jump to content

Welke kruiden raden jullie aan voor gezonde smoothies?

Pabloskos

Recommended Posts

Beste mensen,

Sinds een tijdje ben ik bezig met het maken van gezonde smoothies. Dit doe ik met verschillende groente en fruit. Ik heb de smaak te pakken gekregen en ik wil nu ook kruiden gaan gebruiken.

Ik heb geen beperkingen en ik sport regelmatig. Ik ben daarom niet specifiek opzoek naar kruiden die mijn belemmeringen verhelpen.

Kunnen jullie kruiden aanraden die een mens over het algemeen goed kan gebruiken? Welke kruiden gebruiken jullie zelf?

En is het beter om de kruiden door middel van thee op te drinken of kan dit ook in combinatie met een groente/fruit smoothie?

Alvast bedankt voor jullie interesse en mogelijke hulp.

Groet,

Pablo

gewoon dat wat je lekker vind. dat is nogal persoonlijk heb ik gemerkt.

ik gebruik als basis meestal yoghurt, melk of vruchtensap.

kruiden combineer ik met groente en/of fruit, enkel alleen kruiden vind ik te overheersend.

munt, citroenmelisse zijn sowieso bekende kruiden voor in smoothies.

maar je kan veel meer gebruiken: peterselie, basilicum, koriander, gember, enz.

of gedroogde kruiden zoals kaneel, kardamom, vanille, chili, enz.

(ik snap trouwens niet helemaal wat het stukje: "Ik heb geen beperkingen" te maken heeft met lekkere en gezonde smoothies)

Ik heb geen beperkingen en ik sport regelmatig. Ik ben daarom niet specifiek opzoek naar kruiden die mijn belemmeringen verhelpen.

Paradoxaal toch....

En hoe ver ga je in het sporten?

Kruiden en groentes die ik graag gebruik als sporter zijn die die rijk zijn aan vitamines en mineralen (peterselie bijvoorbeeld), weerstandverhogend zijn ( oost-indische kers bv), schimmelwerend en /of ontstekingswerend zoals tijm. Anti-oxidanten vind je in munt enz.

Da's dan maar een voorbeeld maar dan nog moet je wel weten hoe dat allemaal te doseren. Voor een normale doordedaagse sporter met een goed gevarieerde, gezonde voeding is dat allemaal voor niks nodig. Overdrijf je dan richt je eerder schade aan.