Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Uienbolletjes


freggel

Aanbevolen berichten

Het was niet gepland voor de moestuin voor dit jaar, maar in het tuincentrum hadden ze plantui (bolletjes) en ik heb toch maar een netje meegenomen. Helaas zat er geen beschrijving bij en ik heb helemaal geen ervaring met het planten van uien en ik heb hier wat vragen over:

 

- 1 bolletje wordt toch gewoon 1 ui (het gaat niet net als knoflook en sjalot zichzelf delen)?

- hoelang duurt het ongeveer voor het groen boven de grond komt?

- wanneer kan geoogst worden?

- hoeveel afstand hebben de bolletjes ten opzichte van elkaar nodig? Het zijn hele kleine bolletjes en het lijkt me dat ze vrij dicht op elkaar kunnen?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden. (Ik had al gezocht op het forum, maar kon via de zoekfunctie niks vinden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks vinden ??? als je ui als trefwoord gebruikt
De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen: ui

Je moet minimaal 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minimaal 3 tekens bevatten en maximaal 14 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.

 

Probeer maar eens op plantui (zo noemt men die uienbolletjes!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke. 1 bolletje wordt 1 ui, vrijvlug komt groen boven de grond week of 2, geoogst kan waneer je wilt meeste wachten tot ze mooie maat hebben 10cm uit elkaar zou ik wel doen ligt beetje aan hoe dikke ui je het laat worden.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 5 weken nog niet veel, moet toch echt wel tot begin Juli wachten, zodra het loof valt, kun je eventueel oogsten, ik wacht altijd tot het helemaal geel is.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites