Hudsonstijgers Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hallo, ik heb net een kas neergezet en vroeg mij eigenlijk af of je bijeen komkommer ook een tomatenspiraal kunt gebruiken. En kunnen hiervoor ook de zogenaamde V-clips voor gebruikt worden met een stuk touw? en een tweede vraag kunnen de (binnen) opgekweekte komkommerplantjes al de kas in, om moet ik even het huidige koudefront afwachten Alvast bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 1. Kan natuurlijk, maar plant wordt veel groter en maakt zijscheuten. Bij een stamtomaat haal je die weg, maar bij een komkommer blijven die er (deels) aan. Dus heel handig is zo een spiraal dan niet. Kun je ze aanbinden aan touwtjes of langs een hoger rek? 2. Ik denk dat het wel kan. Maar hier aan zee is het niet zo extreem koud, zelf 's nachts niet. (5 a 8 graden buiten nu in nacht) Ik heb er in ieder geval al in plastic kas en platte bak overgezet, zonder zichtbare schade tot hier. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Ik heb mijn komkommers vorig jaar in tomatenspiralen gehangen en dat ging prima. Nou werden de planten bij mij niet zo gek groot omdat ik niet bemest heb. Ik heb de komkommers nog binnengehouden omdat ik vorig jaar met het koude weer te veel planten heb verloren (tot dat ik er iets overheen heb gezet). In de kas zie ik geen problemen al heb ik daarmee dus geen ervaring. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Ik had er vorig jaar zelfs een pompoen Rode van Etampes bij wijze van experiment in groeien. In het gaatje bovenaan een haakje gemaakt met daaraan netjes voor de pompoenen. Geinig gezicht en het werkte prima. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Ik heb hier ook 2 soorten komkommers langs tomatenspiralen. Hier staan ze in de volle grond in de buitenlucht en werkt prima. Ik heb wel kleine soorten, dus een snack-komkommer en een citroenkomkommer. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts