jvdh Posted May 29, 2013 Posted May 29, 2013 Is het mogelijk om hier in Hongarije een amandelboom te laten groeien? Waar ik woon is het in de winter vaak -10°C, maar het laagste wat ik tot nu toe heb gemeten is -21°C. Ik heb nog nergens een cultivar gevonden die tegen dat soort temperaturen kan. Weten een van jullie misschien iets meer? Quote
Persica († december 2016) Posted May 29, 2013 Posted May 29, 2013 Bij mijn weten is amandel zeer winterhard, kan beter een langdurige zeer strenge vorstperiode verdragen dan een natte kwakkelwinter.Dit geldt trouwens ook voor perzik.Indien ik in Hongarije zou wonen zou ik geen seconde twijfelen Zo staan ze er bij mij bij: Quote
jvdh Posted May 29, 2013 Author Posted May 29, 2013 Bedankt! In mijn nieuwsgierigheid heb ik even gegoogeld maar die zeggen allemaal dat ze tegen allerlaagst -14,-15 kunnen; hoe zit dat dan? Quote
Frank Houweling Posted May 29, 2013 Posted May 29, 2013 Ik heb ze volgens mij gezien in Budapest. In Oost-europa zetten ze zulke plekken vaak beschut neer, en dan moet het prima gaan. 'Robijn' is wel winterharder dan de "echte" amandel, dus dat is een aanrader. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Recommended Posts