Michy Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Hallo allemaal! Sinds kort ben ik begonnen met wat groeten en fruit te kweken op mijn balkonnetje, maar nu was mijn vraag eigenlijk (ja achteraf) welke groeten en fruit ik het beste kan planten! Ik heb een paar bakken en een grote pot ter beschikking.Kan iemand mij hiermee helpen? En zijn er ook groeten of fruit die ik binnenshuis kan kweken? Veel liefs,Michelle Quote
vladivosko Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Ik ben zeker ook geen prof hoor, maar ik woon niet zover van jou (regio tongeren) dus bijna hetzelfde klimaat.Ik hou het op de experimentele toer, en er is al veel verloren bij mij (zelfs mijn serretje die ik zelf gemaakt had is gaan vliegen )Wat goed gaat: wortelen, rode biet, kruiden (koriander, munt, salie:heel goed) ,pompoen, kruisbes, paprikaMinder goed zijn tomaten, komkommer, pepers, sla... bij mij althans, maar volgend jaar probeer ik alvast nog eens Quote
cyberpater Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Ik ben ook nog maar net begonnen, wij hebben wel even moestuin boek gekocht. Ik heb er nu al erg veel aan gehad het heeft €20 gekost maar die heb ik er ook lang weer uit. Ik heb met dit boek al erg veel inzicht gekregen wat wel en wat niet kan. Quote
henkg Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Wat telen op je balkon? Het maakt nogal uit of je balkon op het noorden of op het zuiden gelegen is. En binnen de mogelijkheden van de locatie ook wat je zelf wilt. Alles wat niet al te diep wortelt, niet al te groot wordt, én geschikt is voor de locatie, voldoet.Binnen: op de vensterbank in de keuken gaat iets als basilicum wel goed, mits voldoende licht.Zowel voor binnen als buiten op je balkon: Op warme droge dagen moet je in de praktijk minstens 1x daags water geven. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Lien en wifi Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Op mijn terras (met ochtendzon) staan er paar vergeten groenten en kruiden, ook sla. snijsla kan je als plantje kopen (babyleaf), wij hebben 5 verschillende soorten staan en eten hier met twee volwassenen twee keer per week van. verder heb ik dille, lemongras, oerprei. spinaziezuring (doet het heel goed in een pot), rode snijbiet (lekker!) en terrastomatenplantjes (koop je best als plantje) Ik heb een handig boekje van velt (groenten in potten) is duidelijk en kost een paar euro. daarin staan de volgende groenten: radijs, koriander, kropsla, broccoli, tuinkers, boontjes, rode biet, andijvie, wortel, plantui, pluksla, spinazie, raapsteel, tomaat, basilicum (veel te koud buiten, gaat nu kapot), dille, snijbiet, krulsla, courgette, erwt, winterpostelein, meiraap, pompoen, aardbei, knoflook, brandnetel, zevenblad en wilde venkel. keuze genoeg denk ik Quote
Stan Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Spruit en kiemzaden, paprika en pepers kunnen binnen. (Eikenblad)Sla kan ook maar dat ligt aan de plek waar je het neer zet.(anders schiet het snel door of worden lange slappe bladeren) Snoep en cherrytomaatjes gaan ook nog wel aardig. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
ruben83 Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Ben dit jaar ook begonnen met pottuinieren en moet zeggen alles gaat zeer goed (behalve de mini kerselaar maar dat is normaal dat i het eerste jaar niet draagt)Ik heb drie van die bloembakken ongeveer 30x15x15 met: cherrytomaatjes voor in pot (30cm groot), niet duur en daar staan nu een 25-tal nog groene tomaatjes op, heeft weinig verzorging nodig, geeft gele bloemetjes. 2 plantjes per bakeen bak met framboosjes 1 plant met twee scheuten, eerste vruchtjes vormen zich nu en een bak met braambessen idem 1 plant, twee scheuten, eerste vruchtjes vormen ook. Bij deze twee heb ik wel een klein muurtje van tuindraad gemaakt om de plantjes te leiden.En dan heb ik ook nog twee aardbeibakken (ongeveer zelfde grootte, besteld op aardbeiplantje.nl) zijn ostara plantjes en wat denk je, eerste aardbeien vormen ook Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.