Berti Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 ik heb besloten tot frambozen in mijn Makkelijke Moestuin.prima.maar waar moet ik op letten kwa grond eisen. ik gebruik inde verhoogde bedden cocopeat/compost, is dat goed genoeg of moet er nog iets bij? Quote
Christine Geplaatst: 19 maart 2011 Geplaatst: 19 maart 2011 Volgens mij is dat voldoende hoor. Ik heb vorig jaar een frambozen plant gekocht, die heb ik een pot gezet met gewone potgrond. En ik heb er redelijk wat frambozen van gekregen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 maart 2011 Geplaatst: 19 maart 2011 Die van mij in geel stratenmakerszand vermengd met potgrond (ze stonden langs een oud schuurtje, waarlangs ik stukken van de stoep weg had gehaald om ze daar te poten in wat potgrond.) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jos Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Een framboos stelt niet veel eisen aan de grond.Ik heb ze gewoon als camouflage rond mijn watertank gezet en doe vrij weinig aan de grond. Ze doen het al jaren prima.Zo nu en dan wat koemestkorrels en wat compost. Quote
rommert Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 hoe moet ik mijn frambozen bemesten? kan dat met stalmest? of zit daar teveel stikstof in? ik heb ze net in februari geplant. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Dan zou ik ze niet nu met verse stalmest bemesten. Zijn er echt nog te weinig wortels voor. Liever met wat verteerde stalmest (die al een jaartje licht), koemestkorrels of des noods een jaartje niet mesten. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
dennislp Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 of speciale fruit/groente/kruiden voedings korels kopen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
veuvecouderc Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Of gewoon je frambozen in de grond zetten die je hebt. Het zal je verbazen hoeveel frambozen je daarvan krijgt! Maar als je voor het Guiness book of Records gaat dan kan je beter allerlei kunstgrepen toepassen! Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
rommert Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Dan zou ik ze niet nu met verse stalmest bemesten. Zijn er echt nog te weinig wortels voor. Liever met wat verteerde stalmest (die al een jaartje licht), koemestkorrels of des noods een jaartje niet mesten.het zijn al oudere planten. hoe oud weet ik niet. maar ik heb ze in de winter uitgegraven en ergens anders geplant Quote
Christine Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Frambozen planten hebben volgens mij weinig meststoffen nodig. In mn moestuinboek staat dat ze in het voorjaar wat mulch nodig hebben. Ik geef zelf mn fruitbomen vanaf deze maand 1x in de week vloeibare voeding voor groente en fruitplanten, en de frambozen krijgen dan ook een beetje. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.