Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bruine en slappe bladeren aan aardbeienplant

mieke s

Recommended Posts

ik heb aan redelijk wat aardbeienplanten bruine en slappe bladeren weet iemand hoe dat komt en wat doe ik ermee laat ik ze hangen of knip ik ze weg?Tis de eerste keer dat ik een moesbak heb en ook aardbeien in volle grond dus tips zijn welkom.

Groetjes

Staan ze gewoon buiten ? Lijkt me verpootstress, om het zo maar even te noemen. Niet te veel zorgen maken, gewoon laten groeien en niet te nat, en niet te droog, en niet te veel mesten ( zie alle topics daarover )

Wat ik wél zie, is dat je bakken maar half gevuld zijn met potgrond. Vooral die langwerpige balkonbak ( de rest ook ).

Dat is plantje pesten. ( bedoel ik niet onaardig hoor )

De stok op foto 1 weghalen. Een spalk bij een aardbeiplant is echt niet nodig. Gewoon de tijd gunnen en lekker laten groeien

edit: ik zie blauwe korrels ?? wat zijn dat ? antislakkenkorrels ? Ik dacht eigenlijk niet dat slakken van een aardbeiplant aten ( ? ) wél van de aardbeien ja.

Ben het met bit eens, is niet veel aan de hand met de plantjes. Zorg inderdaad wel voor wat meer grond in de bakken. Wat ik ook zie zijn de blauwe mestkorrels, de hoeveelheid is nu op zich goed maar let altijd op dat je niet te veel en vaak geeft.

het zijn korrels voor aardbeien.Bedankt voor jullie tips.Zou het het ook kunnen zijn omdat er geen stro onder ligt?ja ze staan buiten 1in mijn moesbak verschillende in potten en sommige in volle grond.Heb ook voor dat de aardbeien rot worden.